Na 50-ak kilometara autoceste koja im je obećavana godinama, Dubrovčani čekaju jednako toliko dugo. Brojni političari su to najavljivali, otvarali su se radovi, a do danas je sve ostalo samo mrtvo slovo na papiru.
Nakon što je obišao Pelješki most, ministar prometa uvjerio se i kako napreduju planovi za spajanje Dubrovnika na autocestu A1.
Na svoj komadić autoputa Dubrovčani čekaju desetljećima.
''Ima jedno 20 godina, 30 i više, ali što će, nije lako cestu napraviti, to treba znati'', rekao je Aleksandar Ristić iz Dubrovnika.
''Mislim da taj projekt postoji već više od 20 godina i svakih
četiri do pet godina kreće otvaranje radova identičnih na
otvaranju autoceste'', rekla je Marina
Majić.
Dionica od čvora Doli do čvora Osojnik trebala je biti gotova još
2012. godine. Na početku radova prije 11 godina pomolio se i
bivši premijer Ivo Sanader.
No molitve nisu uslišane, projekt od gotovo
četiri milijarde kuna je propao, a danas
sve ispočetka. Predstavlja se Studija izvodljivosti i procjena
ukupnih troškova.
''Tu mi govorimo o nekih 47 kilometara punog profila autceste
plus nekih 12 kilometar spojnih cesta prema Pelješkom mostu,
znači sve skupa nekih 59 kilometara. Cesta je ukupne vrijednosti
oko devet milijardi kuna'', rekao je Boris
Huzjan, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta.
''To su sada neke okvirne vrijednosti i naravno nakon studije
izvodljivosti krećemo u daljnju dokumentaciju Studije utjecaja na
okoliš i prema lokacijskoj odnosno građevinskoj dozvoli'', rekao
je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg
Butković.
Za razvoj hrvatskog juga potrebne su i moderne ceste.
''Jasno da će to uz Pelješki most praktično predstavljati
okosnicu budućeg gospodarskog razvoja Dubrovačko-neretvanske
županije'', kazao je Huzjan.
Uz autocestu, očekuje se i izgradnja brze ceste do Zračne luke
Dubrovnik. Kad će se taj plan realizirati još se ne zna, a ne zna
se ni kako će se platiti.
''Još uvijek nemamo riješenu financijsku konstrukciju.
Međutim, naša je želja i prijedlog da treba ići
k uvrštavanju te dionice u ukupno Jadransko jonsku autocestu
čime će ona dobiti veću mogućnost financiranja iz europskih
fondova'', rekao je Nikola Dobroslavić, župan
dubrovačko-neretvanski.
Ako bude prema planu Hrvatskih autocesta, od Metkovića do
Dubrovnika bi preko A1 trebali voziti 2029.godine.