Ova odluka je donesena, iako se ministar obrane u ostavci Damir Krstičević danas nije pojavio na sjednici Vlade. Na svim ovim zrakoplovima hrvatski piloti već su letjeli, no sve do sada nije bilo konačne političke odluke da se u obnovu borbene eskadrile i formalno krene.
Što si Hrvatska može priuštiti?
Krstičević je, doduše, prije desetak dana najavio kako je upravo ovo faza u kojoj se traži najpovoljniji način rješavanja ovog pitanja. “Odlučivat ćemo na temlju tri parametra: prvi je da želimo ugovor između država. To je važna stvar jer ovo nije posao samo mene kao ministra, nego je posao cijele hrvatske Vlade i države. Drugi parametar je cijena, a treći ključni parametar je gospodarska suradnja, a to znači da bi taj projekt trebao biti i investicija, te mogućnost za radna mjesta i zaposlenost u Hrvatskoj koja je potrebna. Želimo povezati sve te parametre”, objasnio je Krstičević i dodao: “Mislimo da u ovom trenutku možemo ići u nabavku 12 zrakoplova. Hoćemo li imati polovni ili novi zrakoplov, vidjet ćemo”.
MORH jamči transparentnost
Današnji zahtjev bit će uručen preko veleposlanstava svih ovih pet država, a rok za odgovor na ponudu je 75 dana. “Po primitku ponuda, u sljedećih nekoliko mjeseci detaljno će se analizirati dostavljene ponude, a ključni parametri u odabiru, osim karakteristika i sposobnosti aviona, bit će tri segmenta: međudržavni ugovor, cijena i paket poslovno-gospodarske suradnje”, potvrđeno je iz MORH-a koji jamči transparentnost javne nabave.
“Sustavno će se ispitati svaki segment kako bi krajnji izbor bio najbolji za Republiku Hrvatsku”, naglašeno je.
Iza posljednjeg remonta MIG-ova u Ukrajini još se vuku repovi, pa i sudski proces zbog korupcije.