'ZAŠTO NEMAMO VINJETE?' /

Mogli bismo se voziti autocestama upola jeftinije? Čačić otkrio u čemu je kvaka: 'Naši i strani lobiji nas drže već 20 godina'

Image
Foto: Zvonimir Barisin/Pixsell

'Željeznice su ključne, tu su zakazali, čak i naš projekt povezivanja sjevera sa Zagrebom je napisano, potpisano, na Saboru usvojeno, a napravljeno ništa', rekao je Radimir Čačić

30.8.2023.
13:27
Zvonimir Barisin/Pixsell
VOYO logo

Novi sustav naplate cestarina glavna je tema zadnjih dana, a za N1 ju je komentirao i Radimir Čačić. Kada je naplata cestarina u pitanju Čačić kaže da je to potpuno novi sustav koji se već primjenjuje na kamionima. Dodao je da trošimo mjesečno 1,7 milijuna eura na rad kućica, a Slovenci imaju znatno veći prihod s vinjetama.

“Pitanje je što mi želimo. Kad su autoceste treće najbolje u Europi, i to je tako već 20 godina, želimo da budu i dalje dobro održavane i da se završe. Ovaj prihod koji sad imamo to otprilike pokriva”, dodao je te postavio pitanje: “Zašto mi nemamo vinjete?“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, navodi da Slovenci imaju bitno veći prihod od kamiona za koje nemaju vinjete, dok je kod nas daleko veći prihod od osobnih automobila.

“Pitanje je kako je to moguće. Da Slovenci i Austrijanci imaju toliko veći kamionski promet. U tome je kvaka. To nisu samo naši lobiji nego i strani i drže nas već 20 godina. Dakle, mi bismo mogli da naši i strani kamioni koji prolaze našim autocestama, imati upola jeftinije autoceste za građane”, rekao je Čačić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Ima li hrvatski eksperiment cestarina smisla i zašto svi misle da će propasti? 'Ako ne bude radio, imamo izlaz - vinjete'

Uravnotežiti cijene

Čačić je govorio o modelu zimskog popusta građanima Hrvatske.

“Drugi je model da recimo u zimi damo dodatan popust jer to su uglavnom građani Hrvatske. Time pomažemo građane i završavamo ovu priču o vinjetama jer ni jedna ozbiljna zemlja s velikom mrežom nema takvo rješenje”, dodao je.

Image
JESU LI HRVATI NAJPAMETNIJI NA SVIJETU? /

Jedini eksperimentiramo s novim sustavom naplate cestarina, a stručnjacima se vrti u glavi samo jedno pitanje: 'Sve je sumnjivo!'

Image
JESU LI HRVATI NAJPAMETNIJI NA SVIJETU? /

Jedini eksperimentiramo s novim sustavom naplate cestarina, a stručnjacima se vrti u glavi samo jedno pitanje: 'Sve je sumnjivo!'

Smatra da novi sustav u prihodima ništa ne mijenja i da je novi sustav prihvatljiv i jasan. “Slovenske vinjete su isto elektronika kao i ova. Suština je da uravnotežimo cijene kamionskog prometa s onima u Europi. Dok to ne napravimo, građani će plaćati veće cijene”, tvrdi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Još 2019. je najavljen taj sustav. Samo u te četiri godine izgubili smo cijeli iznos koliko će koštati implementacija novog sustava”, rekao je.

“Ja bih prvi trebao biti za vinjete jer svaki dan putujem na relaciji Zagreb – Varaždin, ali i kad plaćate gorivo plaćate koliko se vozite. Dakle, postoji način da budemo i 50 posto jeftiniji, a zimi i 70 posto”, naglasio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Željeznice - ključna infrastruktura

Ključni infrastrukturni programi moraju biti željeznice, a one se manje realiziraju nego prije deset godina, rekao je Radimir Čačić.

“Bit će kad bude, nitko ni ne daje rokove. Da, željeznice su ključne, tu su zakazali, čak i naš projekt povezivanja sjevera sa Zagrebom je napisano, potpisano, na Saboru usvojeno, a napravljeno ništa”, zaključio je Čačić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo