UNICEF SE ISPRIČAO / Jeste li skužili kakvi su plakati osvanuli u Zagrebu? Mnogi su zgroženi: 'S nekim stvarima se ne smije šaliti'

UNICEF Hrvatska pokušao je na plakatima baratati stereotipima o neznanju, s pravopisnim pogreškama, ali im nije uspjelo pa su povukli plakat za kampanju o mentalnom zdravlju

6.10.2022.
7:14
VOYO logo

"Samo slabiči dobiju depresiju" - piše na plakatu za UNICEF-ovu kampanju o mentalnom zdravlju, koji je osvanuo u Zagrebu i izazvao brojne reakcije.

"Meni je potpuno nezamislivo da o nečemu što je tako ozbiljno i ponekad tragično može netko na tako neozbiljan način pristupiti kampanji i ne razmišljati o posljedicama, jer se s nekim stvarima ne smije šaliti", kazala je za RTL Direkt Sanja Sarnavka, aktivistica za ženska prava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'To možda vrijedi za autogume, ali ne i za ovo'

UNICEF Hrvatska pokušao je na plakatima baratati stereotipima o neznanju, s pravopisnim pogreškama, ali nije uspjelo. Povukli su kampanju i naknadno objavili plakate s objašnjenjima, a za izjave nisu bili raspoloženi.

"Koncept ovih teaser kampanja, mamac kampanja je da izazovu pažnju. I to možda vrijedi za autogume, za sredstva za čišćenje, ali dio ljudi možda neće ni vidjeti poruku koja je trebala uslijediti nakon par dana. Mi smo imali potrebu reagirati da ovakav način kampanja može izazvati više štete nego koristi. Mi želimo biti pozitivni, ideja je bila dobra, treba i dalje razgovarati o mitovima", kazao je Damir Ljubotina, pročelnik Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Ovo je poruka koja je prilično jasna'

Komunikacijski stručnjak Petar Tanta kaže, pak, da se o tom plakatu vjerojatno ne bi pričalo da je UNICEF na njega stavio podatak da u Hrvatskoj od mentalnih bolesti boluje recimo 400 tisuća ljudi.

''Preko tog podatka bismo prešli i vjerojatno se ne bismo ni okrenuli. Ovo je poruka koja je prilično jasna i možemo to vidjeti kao odjek onoga što ljudi misle kada čitamo portale i komentare i to su dobro primijetili", smatra Tanta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo