"Kao što znate, to nije muzej osnovan sukladno Zakonu o muzejima. Grad je sudjelovao u dodjeli prostora i Grad treba rješavati to pitanje", rekla je Obuljen Koržinek novinarima ispred Vlade.
Muzeju starih automobila zbog duga za korištenje gradskog prostora, blokade računa i ovrhe, nakon nešto više od četiri godine rada, prijeti iseljenje iz prostora ili gašenje. Posluje uz financijske probleme i dug se s kamatama, u nešto manje od pet godina rada, popeo na oko 500.000 kuna. Krajem prošle godine blokiran je račun, a uskoro se može očekivati i ovrha, upozorio je pokretač i voditelj muzeja Valentino Valjak.
Dodao je da je ove godine muzej prvi put poslovao bez ijedne kune državnih ili gradskih dotacija, a da samo hladni pogon mjesečno košta između 15 i 17 tisuća kuna.
Grad Zagreb je pak naveo da tu nije riječ o muzeju, već o udruzi koja nije podmirila troškove najma gradskog prostora zbog čega je pokrenut postupak ovrhe. Iz muzeja su poručili da je potpuno nebitno tko je utemeljitelj, bitno je ono što rade na društveno-kulturnom planu.
"Pričuva, komunalije, najam, sve to se ne može pokriti prihodima od ulaznica. Nema muzeja koji se sam može financirati, to su uvijek projekti koje podupiru gradovi i država. Ministarstvo kulture je 2015. ukinulo dotaciju od 30 tisuća kuna, a ni Grad nas ozbiljno ne doživljava. Cijelu godinu radimo u uvjetima da nas se iscpi i iseli", kazao je Valjak.
Iz zagrebačkog Ureda za imovinsko-pravne poslove i imovinu grada na upit Hine odgovorili su kako sporni poslovni prostor koristi udruga Oldtimer klub Ferdinand Budicki, čiji je predsjednik Valentino Valjak, na temelju Ugovora o privremenom korištenju koji je sklopljen 18. prosinca 2012. s Gradom kao vlasnikom prostora na vrijeme do 15. prosinca 2014., a koji nije produljen.
Valjak je naveo primjer Muzeja gljiva na Trgu bana Jelačića za koji, kako kaže, nitko ne zna, a koji dobiva godišnje od grada 3 milijuna kuna, dok su oni prisiljeni raditi bez ijedne kune. Kaže da već dvije godine Ministarstvo kulture odbija predložene programe Muzeja, poput tiska muzejskog kataloga, edukativnih dječjih igraonica i radionica, veliku gradsku izložbu "Povijest automobilizma u Hrvatskoj 1945. -1985.", tematske izložbe i organizaciju manifestacije "Noć muzeja".
Iz gradskog ureda međutim poručuju da su izlazili u susret toj udruzi pa i omogućili obročnu otplatu, no udruga se nije pridržavala rokova. Kako dug ne bi otišao u zastaru i nastala šteta, Grad je podnio prijedlog za ovrhu, a u tijeku je i postupak radi ispražnjenja prostora i njegova vraćanja u posjed Gradu Zagrebu.
Muzej Ferdinand Budicki otvoren je u srpnju 2013. godine nakon što je grupa volontera uložila oko milijun kuna i preuredila 1500 četvornih metara derutnog prostora u staroj zgradi bivše tvornice Pluto. Muzej je nazvan po Ferdinandu Budickom, začetniku automobilizma u Hrvatskoj i jednom od suosnivača prvog Hrvatskog automobilskog kluba osnovanog 1906. godine.