Dio zaposlenika nacionalne zrakoplovne tvrtke, kao što smo već pisali, započet će štrajk 8. kolovoza u 6.00 sati ujutro, i to zbog nesuglasica s Upravom oko novog kolektivnog ugovora. Štrajkaši neće davati izjave te će to umjesto njih učiniti odvjetnik. Ministarstva mora, prometa i infrastrukture poslalo je priopćenje koje prenosimo u cjelosti:
"Ne osporavamo ničije pravo na borbu za socijalna prava, ali štrajk organiziran u jeku turističke sezone, može prouzročiti negativne učinke, ne samo na promet, turističku sezonu, već i na poslovanje Croatia Airlinesa.
PROČITAJTE VIŠE
Uprava CA: 'Štrajkat će 50-100 radnika, unajmili smo avione i posade za nesmetan promet'
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture poziva stoga Croatia Airlines i sindikate zaposlenika na nastavak dijaloga jer vjerujemo da se može pronaći optimalno rješenje, koje bi bilo prihvatljivo jednoj i drugoj strani. Ministar Oleg Butković pozvao je predstavnike obiju strana na sastanak, a na kojem će saslušati njihove zahtjeve.
Štrajk, iako legitiman, u ovom trenutku ne odgovora nikome, a direktne i najveće posljedice osjetit će upravo korisnici letova, domaći i strani putnici, koji ne mogu i ne smiju trpjeti posljedice nemogućnosti dogovora poslodavca i zaposlenika. Stoga još jednom apeliramo na pomirljiv ton Croatia Airlinesa i predstavnika sindikata, nastavak razgovora i dogovora o kolektivnom ugovoru po imenovanju Uprave".
Ubrzo je stigla i reakcija iz samog sindikata, koji su iznijeli svoje razloge štrajka. U ime sindikata govorio je odvjetnik sindikata ORCA-e Albin Hotić.
"Sindikat želi kolektivni ugovor, a Uprava cijelu priču svodi na materijalne zahtjeve ne spominjući promjene rasporeda rada, koje su postale svakodnevica, a ne iznimka", rekao je Hotić ističući da djelatnici teško podnose takve uvjete rade, pa primjerice ne mogu imati kvalitetan obiteljski život.
Navodi kako deset godina na neodređeno nije zaposlena niti jedna stjuardesa, a djelatnike se zapošljava na određeno ili preko agencija. Ističe da prosječne aviokompanije na plaće obično troše 25 posto prihoda, dok Croatia Airlines troši 15 posto.
"Da bi do krajnjih granica podigao efikasnost poslodavac dozvoljava odlazak 40 posto pilota i aviomehaničara, dok administrativno osoblje ostaje isto. Upravo takav scenarij sindikat želi spriječiti. Ako se ne otvori put za dogovor, štrajk je siguran", naglašava Hotić.
Dodao je kako je štrajk rezultat ranijih događaja, pa podsjeća da od 31. prosinca 2016. godine djelatnici nemaju kolektivni ugovor. Smatra kako su pregovori bili pasivni sa strane poslodavca, koji nije htio pregovarati nego je postavljao ultimativne prijedloge, pa je stoga u lipnju na skupštini Organizacije radnika Croatia Airlinesa odlučeno da se ide u štrajk.