U inat svima, oni proizvode koristeći sve svoje kapacitete i opstaju na današnjem izazovnom tržištu. Malo Tehnomontovo brodogradilište u Puli dokaz je da se i u najtežim vremenima može biti uspješan. Iako je njihova struka teška, a kruh koji zarađuju „krvav“, za sebe kažu da su fleksibilni jer obavljaju više djelatnosti i da se nikada neće prestati truditi.
Sve je spremno za porinuće druge ribarice za škotskog naručitelja. Karlo, koji je u brodogradilištu zaposlen dvije godine, radio je na zahtjevnim poslovima.
„U kakvom stanju je brodogradnja u cijelom svijetu zadovoljan sam
kako mi poslujemo i imamo posla ove godine i sljedeće godine“,
kaže Karlo Živolić, brodograditelj.
Od polaganja kobilice do završne primopredaje, proći će godinu i
pol. Sada su u fazi porinuća i opremanja broda.
„Dužina je 25 metara širine nekih devet metara pet metara gaza i
ima pogonski stroj od tisuću kilovata, propeler u sapnici i
kompletan sustav za preradu ribe na moru“, rekao je Luka
Bertetić, voditelj gradnje.
Brodogradilište trenutačno raspolaže sa 140 radnika u Puli i 300
u Njemačkoj. Knjiga narudžbi je puna.
„Sada trenutno moramo ova dva broda završiti do kraja godine to
je za škotskog naručitelja, imamo tri broda za ciparsku obalnu
stražu i dva firefighting broda za Grčku, znači protupožarnu
zajednicu“, poručio je Mladen Rabota, direktor
proizvodnje u Tehnomontu.
Zbog puno narudžbi neke su poslove morali čak i odbiti. Pozitivno
poslovanje u izazovnim vremenima, kažu, zahtijeva dodatni
angažman i smirenost. Nabava i divljanje cijena mogu biti
presudni za buduće sklapanje poslova.
„Danas moraš naručiti, pola sata ti vrijedi narudžba već sutra je
druga cijena do sad se snalazimo jer su našim dobavljačima još
uvijek imaju tu robu na zalihama, što će biti u budućnosti
stvarno je teško predvidjeti“, kazala je Gordana
Deranja, predsjednica Uprave Tehnomonta.
Do sada se mogu pohvaliti sa 123 broda raznih namjena. Ipak, ono
čime se najviše ponose nisu robusne konstrukcije.
„Najviše se ponosimo s našim radnicima, vrhunskim majstorima to je sve njihovih ruku djelo, našim dobrim inženjerima i ostalim djelatnicima jer svi kupa radimo jedan mehanizam ako veliki lanac iz tog mehanizma iskoči, sve se urušava“, poručila je Deranja.
Bez radnika, zaključuje, nema ni brodogradilišta. Uz sve uspone i padove, važno je, poručuju, i da „nos ostane iznad površine“.