LEGENDARNI PILOT IMA DVOJBE OKO BORBENIH AVIONA: /

'Nekoliko je problema, ali ako mislimo da smo dovoljno bogati...'

Image
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

'Za uspostaviti sustav trebaju vam avioni koji su priuštivi u ovom trenutku Hrvatskoj. Mi imamo nekoliko problema, problem pilota, tehnike i infrastrukture'

20.5.2021.
20:09
Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
VOYO logo

Zbog toga što je Hrvatska pred velikom i skupom odlukom u vezi kupnje borbenih aviona i na koju ponudu bi trebao pasti izbor, danas se na Vijeću za obranu sastao državnih vrh. Hrvatska je dobila četiri ponude - švedsku s novim Gripenima, izraelsku s rabljenim F-16 Barak, ponudu SAD-a s novim F-16 Block 70/72 i rabljeni Rafali u ponudi Francuske.

Navodno su se u užem izboru našle američka i francuska ponuda. Američki F16 još se ne proizvodi. Gledajući ponude za druge države, očekivalo se da cijene budu kao za Bugarsku te bi 12 aviona moglo stajati između milijardu i pol i milijardu i 700 milijuna eura, piše RTL.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Image
POZNATA JE CIJENA RAFALA: /

Francuske borbene zrakoplove platiti ćemo stotine milijuna eura, ali - bez paketa naoružanja?

Image
POZNATA JE CIJENA RAFALA: /

Francuske borbene zrakoplove platiti ćemo stotine milijuna eura, ali - bez paketa naoružanja?

Cifra za avione oko 900 milijuna eura?

No, pojavile su se i spekulacije da je SAD značajno snizio cijenu te ju gotovo izjednačio s cijenama konkurencije. Rafale iz Francuske je rabljeni dvomotorni zrakoplov, a prema pretpostavkama, eskadrila od 12 borbenih aviona mogla bi Hrvatsku koštati 900 milijuna eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupnja francuskih aviona značila bi kupnju unutar EU, a rafale mora 10-ak godina koristiti francusko zrakoplovstvo, što znači da su isprobani i u ratnim operacijama. Idućeg tjedna trebalo bi se znati što je Hrvatska odlučila. Poslije sastanka Vijeća u medijima su sve glasnije spekulacije da je odluka pala na francusku ponudu.

No, premijer Andrej Plenković te navode opovrgava, a detalje nije htio iznositi ni predsjednik Republike Zoran Milanović.

Službeno nitko ne iznosi koliko će avioni koštati

Tajna ostaje i cijena, po iskustvima ponuda za druge države kreću se između 900 milijuna eura za francuske i do milijardu i 700 milijuna za američke avione, no je li iz SAD-a stigla i bolja ponuda?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sam proces postupka o tome smo izvještavali javnost u sebi se sastojao od jednog dijela koji se zove best and final offer gdje se razgovaralo nakon svih detalja, nakon što su upoznali ponudu, radna skupina je upoznala se s detaljima i dala je ponuđaču opciju da da tu konačnu ponudu", kazao je ministar obrane Mario Banožić.

Nakon svega razmatrat će se i načini plaćanja, no svima je jasno da je to dugogodišnji projekt. O kakvom se točno načinu plaćanja radi nije htio komentirati ni ministar financija Zdravko Marić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U samom procesu kao takvom naravno da jedna od stravi koja se razmatra je financijski dio pa tako i dio koji se vezuje uz sam proračun i javne financije", rekao Marić.

Umirovljeni pilot borbenog aviona: 'Trebaju li nam najskuplji avioni?'

Ivan Selak, umirovljeni pilot borbenog aviona, poručuje da su američki i francuski zrakoplovi četvrte generacije najbolji na svijetu. Ono što on smatra jest da se sustav najprije treba poboljšati.

Image

09.07.2014., Zagreb - Konferencija za medije Ministarstva obrane RH povodom medijskih napisa o remontu borbenih zrakoplova MiG-21 pristiglih iz ukrajinskog remontnog zavoda u Odesi. Glavni probni pilot HRZ-a, legendarni brigadir Ivan Selak prilikom probnog leta s jednim od MiG-ova , onog s brojem 134 popeo se na 13 km visine i potom poceo probijati zvucni zid pri cemu mu se ugasio motor MiG-a te je poceo padati da bi ipak uspio upaliti motor na 6 km visine i uspjesno prizemljiti avion. Brigadir Ivan Selak. Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

"Ono što je za mene dvojbeno je, trebaju li nam za uspostavu sustava najskuplji borbeni avioni. Za uspostaviti sustav trebaju vam avioni koji su priuštivi u ovom trenutku Hrvatskoj. Mi imamo nekoliko problema, problem pilota, tehnike i infrastrukture. Ukoliko mislimo da smo dovoljno bogati da ćemo avionima F16 viper block 70/72 ili Rafale riješiti te probleme, OK kupimo ih", kazao je Selak za RTL.hr.

Resursi migovima istječu 2023. godine pa se očekuje da i novi zrakoplovi u Hrvatsku stignu na vrijeme kako ne bi trebali tražiti alternativne načine čuvanja zračnog prostora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo