Grobnička pista ovoga je vikenda rezervirana za jednu od najpoznatijih svjetskih automobilističkih utrka - NASCAR. Prvi put ova legendardna utrka vozi se u Hrvatskoj - i to nakon što je zbog korone otkazana vožnja u Češkoj. Budući da su svi automobili identičnih performansi, prevagu koja se mjeri stotinkama donosi isključivo vještina vozača. Po prvi put- među njima je i jedan Hrvat! Maja Brkljača.
Buka koja godi i diže adrenalin! Prestižna utrka na hrvatskom tlu
vozi se prvi put, a najbrži je danas bio 26- godišnjak iz
Rima.
"Uspio sam ostati koncentriran, zadržati kontinuitet u svakom
krugu i privesti to kraju kako sam zamislio", kazao
je Vittorio Ghirelli, pobjednik
utrke.
Za Amerikance NASCAR je najprestižnije automobilističko
natjecanje, puno značajnije i od same Formule. U Europu je
službeno stigao prije osam godina, a četverogodišnje ugovore
imaju sa 6 staza. Pregovori za Grobnik traju dugo.
"Da bi mi ušli u 2021.godinu oni moraju proširiti kalendar sa
šest evenata na sedam, svaki event ima dvije utrke,
znači na 14 utrka. Ono što je sad postignut konsenzus i to je
sigurno i to mogu reć, da smo mi ponudili dva termina i oni će
bit za 2021.-u rezervni termini", kazao je Robert
Žiković, član Uprave Automotodroma Grobnik.
Za situacije poput ove s koronom koja je stopirala utrku u
Češkoj, a realno očekivanje, kažu na Grobniku, ugovor je od
2022.
"Regija je apsolutno prelijepa, a grobnička pista zaista
izazovna, stvarno je jako brza, zahtjevna za vozače što je vrlo
zanimljivo pa smo presretni što smo ovdje", rekao
je Jerome Galpin, predsjednik Uprave
Nascara za Europu.
Svaki auto vrijedi oko 80 tisuća eura
Uz NASCAR se vrte i milijuni dolara i gledatelja diljem svijeta. Svaki auto vrijedi oko 80 tisuća eura, ali tu su troškovi utrke, prateći tim, menageri i logistika.
"Ukoliko neće bit covida, a nadam se da neće, mi možemo očekivat
ovdje više od 15 tisuća gledatelja", kaže Davorin
Štetner, predsjednik Hrvatskog auto i karting
saveza.
Danas zbog korone nisu smjeli. Prvi Hrvat na NASCARU pojašnjava
kako su svi auti od cijevi, identični, s 400 konjskih snaga,
mjenjač nije kao na drugim trkaćim autima sa 6 nego s 4
brzine.
"Danas je ovdje 12 vozača unutar sekunde, tako da je sekunda, ako
kasniš sekundu, to je isto kao da si stajao doma na kauču i
gledao televiziju, o utrkama, ovaj, tu imamo na startnoj i
ciljnoj crti na kočenju imamo negdje oko 242, 243 km na sat.
Naravno ovdje je bit kako ćemo što brže proć zavoj, nije bitna
maksimalna brzina nego je bitno gdje normalni laik prođe 60 mi
prođemo 150. Tko može proći 151 taj je prvi", kazao vozač
utrke Niko Pulić,
Ako je suditi po premijeri, kultni automobili ubuduće bi na Grobniku mogli biti standardna oktanska poslastica.