Švedski H&M našao se na udaru kritika kupaca radi veličina, i to nakon što je kompanija odlučila uvesti naknadu za povrat odjeće kupljene preko interneta.
Kako je prenio Jutarnji list, kupci su tvrdili da do povrata često dolazi zbog nepouzdanih veličina, a jedan kupac za BBC je komentirao da je od svih trgovina odjeće H&M "posebno loš u određivanju veličine" jer "njihov M može biti bilo što, od XS do XXL".
Iz H&M-a su radi objavili da rade na "poboljšanju dosljednosti u određivanju veličina", ali naknadu u iznosu od 1,99 funti u Ujedinjenom Kraljevstvu odlučili su uvesti kako bi potaknuli kupce da kupuju samo ono što zaista planiraju zadržati, umjesto da uzimaju nekoliko veličina istog proizvoda kako bi ih kod kuće isprobali, a ostale vratili.
Iznos naknade oduzima se od povrata novca, osim ako se roba vraća zato što je oštećena. U tom slučaju, povrat je besplatan. Ista odluka vrijedi i za Hrvatsku, ali je cijena 3,9 eura.
Konkurencija kao što su Zara, Boohoo, Uniqlo i Next već su ranije uveli naknadu za online povrate. Za članove H&M Loyalty programa povrat će i dalje biti besplatan, što stručnjaci za maloprodaju smatraju pametnim potezom.
'Kada odustajete od kupovine…'
Za komentar na ovu temu upitali smo Hrvatsku udrugu za zaštitu potrošača, a oni su nam kazali da kod povrata proizvoda vrijedi sljedeće pravilo: kada se vraća ispravan proizvod povrat ide na teret potrošača, jer trgovac ima nepotrebne troškove. Kada se vraćaju neispravni proizvodi onda je trgovac taj koji treba platiti povrat odnosno vratiti novac potrošaču ako je potrošač platio povrat.
"Dešava se da potrošači uzmu jednu vrstu ili model u više veličina i zadrže onu koja im odgovara (jer je kasnije možda neće biti) i vrate na teret trgovca. Kada se radi o web trgovini onda bi bilo dobro postupiti na slijedeći načina: Vi imate pravo odustati od web kupovine u roku 14 dana od dana narudžbe. Možete odustati jer proizvod niste dobili u navedeno vrijeme, ali isto tako možete odustati i kada ste iz nekog razloga nezadovoljni s proizvodom, a on je ispravan (14 dana od dobivanja proizvoda). Također možete odustati od kupovine ako trgovac nije isporučio proizvod u vrijeme koje je dogovoreno.
Kada odustajete od kupovine radi toga što Vam se proizvod ne sviđa (nema materijalni nedostatak) onda Vi plaćate povratnu poštarinu. Svakako uzmite poštansku uslugu kojom ćete od pošte dobiti novac ako pošiljka bude ukradena ili izgubljena. Svakako zatražite od dostavljača da pregledate pošiljku je li sadržaj odgovara onome što ste naručili", savjetuju u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača.
Kada prođe 14 dana, dodaju, ne možete odustati i tražiti povrat novca ako proizvod nema materijalni nedostatak, jer ste se jednostavno predomislili.
"Kada odustajete od proizvoda radi materijalnog nedostatka to trgovcu u prigovoru jasno i nedvosmisleno naglasite preporučenim pismom s povratnicom. Tada povratnu poštarinu plaća trgovac. Trgovac odgovara za materijalne nedostatke proizvoda do dvije godine od dana prodaje proizvoda", dodaju.
Trgovac Vam mora vratiti novac u roku 30 dana od dana kada ste odustali od kupovine. Na Vaš eventualni prigovor moraju odgovoriti u roku 15 dana. Budete li nezadovoljni odgovorom ili ga ne dobijete napravite prijavu državnim inspektorima.
POGLEDAJTE VIDEO: Nikad skuplji povratak u klupe, roditelji otkrivaju: 'Imam troje djece i po jednom ću potrošiti 100 eura'