Po broju prometnih nesreća Hrvatska je peta u Europi, a osim vozača, često su krive i same prometnice - bilo da je riječ o loše postavljenoj signalizaciji ili neprilagođenom kolniku.
Zato Ministarstvo prometa kreće u veliki projekt sanacije čak 23-iju crnih točki na hrvatskim cestama. Najveći dio novca za to osigurat će se iz europskih fondova.
Pješaci su najranjivije žrtve prometa, no ništa manje ne stradavaju ni ostali sudionici prometa. Samo lani, u Hrvatskoj je poginula čak 317 osoba u prometu.
Zato je Ministarstvo prometa u suradnji s Hrvatskim cestama odredilo čak 23 opasne prometne točke u cijeloj Hrvatskoj, koje bi trebale povećati sigurnost.
Sve će koštati 68,5 milijuna kuna
"Potpisom ovog ugovora, osigurali smo financijsku konstrukciju i krenut će se infrastrukturno rješavat te točke", kaže ministar Oleg Butković.
Sve će koštati 68,5 milijuna kuna, od čega većinu pokrivaju europski fondovi, a oko osam milijuna kuna ide iz Državnog proračuna.
Samo lani na hrvatskim je cestama bilo je čak 33 tisuće 402 prometne nesreće, po broju stradalih u prometu samo je pet zemalja Europske unije gore od Hrvatske, no u hrvatskim cestma kažu, situacija je puno bolja, nego prije 10 godina, jer se stalno ulaže u sigurnost.
"Zadnjih deset godina ulaganjem upravo u sigurnost na cestama taj broj poginulih je manji za pedeset posto", ističe Josip Škorić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta.
Nakon sanacije, izgovor za nesreću ne bi više trebala biti nesigurna cesta
Najviše za promet opasnih točaka nalazi se u Primorsko goranskoj županiji - čak sedam. Po dvije crne točke nalaze se u Karlovačkoj, Požeško Slavonskoj, Vukovarsko srijemsdkoj, Zadarskoj i Splitsko Dalmatinskoj županiji, dok Šibensko- kninska, Ličko-senjska, Brodsko posavska, Bjelovarsko bilogorska i varaždinska imaju po jednu kritičnu crnu točku.
I dok ministar prometa zamuckuje kad ga se pita po kojem su kriteriju određene crne toče za sanaciju...
Treba znati da je na tim mjestima u zadnje tri godine trebalo biti najmanje 15 prometnih nesreća ili 12 sa smrtnim ili teškim posljedicama.
Nakon sanacije, izgovor za nesreću ne bi više trebala biti nesigurna cesta - nego nepažnja ili nepromišljenost vozača.