KORONAKRIZA TEŠKO UDARILA PRIJEVOZNIKE: /

Poznata tvrtka stavila ključ u bravu, ostali se još drže, ali...; 'Puno kompanija neće opstati'

Image
Foto: Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell

'Praktično smo se preko noći našli u situaciji da su nam svi segmenti poslovanja stali i sa 1400 ljudi smo ostali bez prihoda'

2.8.2020.
21:58
Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell
VOYO logo

Gospodarske grane koje su najviše pretrpjele tijekom pandemije koronavirusa su turizam i putnički prijevoz. Zbog ublažavanja epidemioloških mjera turizam se polako "vraća" i bilježi pozitivne pomake, no s druge strane, prijevoznici unatoč opuštenim mjerama prolaze i dalje kroz teške trenutke.

Kako piše Glas Slavonije, unatoč pomoći države neki su na kraju morali "zatvoriti butigu", odnosno otpustiti radnike i prekinuti posao. Črnja Tours iz Rovinja je zbog krize koju je uzrokovala pandemija morao zatvoriti biznis pa je 68 djelatnika tvrtke otišlo na burzu rada. No, kakvo je stanje u drugim prijevozničkim firmama?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NE RADE, A MORAJU OTPLAĆIVATI TISUĆE EURA: /

Ove ljude već je pljusnula korona-kriza; morat će vraćati vozne parkove

Image
NE RADE, A MORAJU OTPLAĆIVATI TISUĆE EURA: /

Ove ljude već je pljusnula korona-kriza; morat će vraćati vozne parkove

Prije pandemije Arriva je imala 11,7 milijuna putovanja godišnje, a sada?

"Praktično smo se preko noći našli u situaciji da su nam svi segmenti poslovanja stali i sa 1400 ljudi smo ostali bez prihoda. To znači da nam je stao školski prijevoz, otkazani su svi izleti, turistička putovanja, čarteri, stale su vanjske i domaće duge linije", kazao je za Glas Slavonije Dražen Divjak, generalni direktor Arrive Hrvatska.

Image

29.06.2020., Slavonski Brod - Zapoceli radovi na izgradnji novog i rekonstrukciji postojeceg Autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu. Ugovorena vrijednost radova je 27.170.780,41 kn s PDV-om. Projektom je predvidjena izgradnja nove moderne gradjevine, rekonstrukcija prometnih povrsina u sklopu kolodvora i hortikulturno uredjenje okolisa, te opremanje s ultra brzim punjacima za elektricna vozila, autobuse. Ukupna povrsina zahvata koji se uredjuje je 5.800,00 m2. Photo: Ivica Galovic/PIXSELL

Prije pandemije Arriva je u cijeloj zemlji odrađivala 11,7 milijuna putovanja godišnje i to sa svojih 600 autobusa. Godišnje bi autobusi prešli 45 milijuna kilometara, dok se sada sve svelo na 30 posto onoga što je bilo u isto vrijeme prošle godine. Samo za prijevoz učenika Arriva koristi 200 autobusa, što znači potrebu za dvojicom vozača, dok su tu troškovi 23 kolodvora, informatičkih sustava i 12 servisnih centara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trebamo imati rezervna vozila jer je to pogon koji radi 24 sata, sedam dana u tjednu, a i 10 posto flote je uvijek na rezervi. Na otprilike smo 30 posto prihoda i radimo s istim takvim kapacitetom u odnosu prema lani. Javnolinijski prijevoz ima puno zahtjevniju logistiku od čarteraša. Trudimo se zadržati maksimalnu moguću zaposlenost, svaku kunu koju dobijemo od države preusmjerimo radnicima i povrh toga doplaćujemo znatna sredstva jer nismo ljude stavili na minimalac kako bismo i dalje očuvali sustav od raspadanja", govori Divjak za Glas Slavonije.

Čuvanje radnih mjesta kao prioritet

Važnost čuvanja radnih mjesta je "prioritet svih prioriteta" u Arrivi. Divjak govori da je prijevoznike Vlada prepoznala kao najrizičniji sektor s najvećim problemima, zbog čega je Vlada, tvrdi, nastavila s mjerama financiranja plaća za sektor putničkog prometa i turizma i za iduće mjesece. Ističe da će pomoć stizati praktički do početka nove školske godine. Ipak, Divjak je svjestan da tako neće moći dugo funkcionirati i zato se pitaju što će biti s novom školskom godinom.

Image

12.03.2020., Zagreb - Na glavnom zagrebackom autobusnom kolodvoru, postavljene obavijesti o koronavirusu, malobrojni putnici ne nose zastitne maske i promet tece uobicajnim redom. Photo: Robert Anic/PIXSELL

"Ako se osnovne i srednje škole te fakulteti ne otvore, mi i dalje imamo golem problem. To, počinje li škola ili ne, vjerojatno nećemo znati do posljednjeg dana i kako da se mi pripremimo?", pita se generalni direktor Arrive.

Što je rješenje?

Potrebna sigurnost koja je prijevoznicima potrebna nalazi se u potpisivanju ugovora o javnim uslugama. Naime, on bi im, kao europska stečevina, osigurao održivo poslovanje. Iz Hrvatske zajednice županija izrazili su spremnost za takvu suradnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tu moram zahvaliti i osječko-baranjskom županu Ivanu Anušiću na razumijevanju i inicijativi da se problem riješi te se nadamo kako ćemo u jesen ući puno pripremljeniji nego što smo ušli u koronakrizu. Živimo u ekstremnoj nesigurnosti i 'novo normalno' moramo dočekati u puno definiranijoj situaciji nego što je to danas. Do 1. rujna mora se definirati novi model ugovora o javnim uslugama gdje bismo mi prijevoznici bili pripremljeni za iste ili slične situacije koje nam se mogu dogoditi u budućnosti. Ako se stvari ne definiraju i ista se situacija ponovi u rujnu, listopadu i studenome, bojim se da puno tvrtki neće opstati, a samim tim i puno radnih mjesta će nestati", rekao je Dražen Divjak iz Arrive za Glas Slavonije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo