TOMAŠEVIĆ OTKRIO GDJE ĆE IĆI GLOMAZNI OTPAD /

‘Pronašli smo lokaciju, Čistoća danas počinje s odvozom s ulica’

Image
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Gradonačelnik Tomašević na konferenciji za medije ponudio je rješenje problema odvoza krupnog otpada

17.8.2021.
10:54
Slavko Midžor/PIXSELL
VOYO logo

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević održao je u 11 sati svoju uobičajenu konferenciju za medije utorkom. Na njoj je kao i dosad govorio o aktualnim zbivanjima u gradu te gradskoj upravi.

Proteklih dana su veliki problem izazvale hrpe krupnog otpada na ulicama, kojeg Čistoća ne odvozi. Tomašević je ranije rekao kako su ispunjeni svi ugovoreni kapaciteti za odlaganje takvog otpada, pa je stoga ponudio rješenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova prijava štete nakon noćašnjeg potresa

Prvo se obratio zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet koji je govorio o obnovi. Istaknuo je da se dogodio u okolici Petrinje potres magnitude 4,2. U Zagrebu je bila jedna prijava štete. Kroz idućih desetak dana imenovat ćemo v.d. pročelnika Ureda za hitne situacije.

Image
FIKET TVRDI - TREST ĆE I DALJE /

Seizmolog nakon potresa: 'Ovaj je bio snažniji, moguća su naknadna podrhtavanja'

Image
FIKET TVRDI - TREST ĆE I DALJE /

Seizmolog nakon potresa: 'Ovaj je bio snažniji, moguća su naknadna podrhtavanja'

"Organizirani su info punktovi na tri mjesta u MO Markuševec, Dankovec i u ZG Forumu u Gajevoj ulici. Što se tiče obilaska škola, nastavljamo s time. U pratnji v.d. pročelnice Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture i prirode obilazio sam škole na Gornjem i Donjem Gradu. Jučer nam se u obislaku pridružio pročelnik Dinko Bilić i načelnik odjela Krnjaković. Obiđene su dvije škole. Ima i dobrih i loših strana. Čini nam se da bi obnova mogla biti brža i da bi koordinacija između nadzora, projektanata, izvođača i ostalih trebala biti bolja i tražili smo sastanke. Za školu u Mlinarskoj mi se čini da će rok biti ispoštovan i da neće biti prolongiran.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nastavit ćemo držati tempo i nastojat ćemo da se dionici iskoordiniraju da to ide što brže i uspješnije", rekao je Korlaet.

Moratorij na mjeru roditelj-odgojitelj 6. rujna

Danijela Dolenec, zamjenica gradonačelnika, izrazila je solidarnost sa svim građanima koje je potres uznemirio i izrazila nadu da će službe biti spremne.

Navela je dvije odluke koje su bile na javnom savjetovanju do ponoći. Želi podcrtati da su javna savjetovanja važna i smatra ih korisnim u donošenju odluka o široj javnosti.

Prvo je bila izmjena i dopuna odluke o davanju javnih površina u zakup, kojom se uvodi obveza javnog natječaja za najam u vrijeme blagdana. Bilo je 27 prijedloga, uglavnom građana i organizacija manifestacija, 16 prijedloga je bilo iz perspektive biciklizma, značajan dio primjedbi je bio o pažljivijem odnošenju prema javnom površinama, baštini i sprječavanju uništavanja. Namjera nam je da se kvalitetnije koriste javne površine, što nije bit izmjena odluke, ali želimo to adresirati kroz bolji rad odbora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Organizatori su tražili da ostane podzakup, zbog financijskih rizika, no zbog prijašnjih iskustva smatramo da bi zabrana podzakupa trebala ostati. Bilo je i dobrih prijedloga, kao recimo da se u prijavama za manifestacije uzme iskustvo, program i sadržaj u obzir.

Po prijedlogu odluke o ukidanju mjere roditelj-odgojitelj. Stiglo je 48 primjedbi, od građana i udruga korisnika. Jedan dio prijedloga se bavio privremenim moratorijem, a ostatak se općenito bavio mjerom. Odluka bi značila da se nakon 6. rujna ne bi primali novi korisnici, dok traje evaluacije mjere. Neki smatraju da bi rok trebao biti do kraja godine, neki do sljedeće godine, a neki do 2024. Svjesni smo da nema pravog roka i da za sve može biti malo dulj i malo kraće. Jasno smo komnicirali tu najavu u kampanji i mi ćemo predložiti da taj rok zaista bude 6. rujna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bilo je i raznolokih prijedloga, od toga da se treba ograničiti za djecu do 7. godine, omogućiti rad, omogućiti da se ne koristi ta mjera i rodiljni dopust, regulirati visinu mjere. Kad krenemo u evaluaciju rado ćemo uzeti te prijedloge u obzir, rekla je Dolenec.

Kratkoročna rješenja za glomazni otpad

Gradonačelnik je poručio da su s 4 banke s kojima je dogovoren kredit za likvidnost te analiza financijskog poslovanja Grada i institucija. Konzorcij banaka koji će odabrati neovisna tvrtka KPMG Croatia, koji će analizirati novčane tokove u Gradu Holdingu te tvrtkama izvan Holdinga. To će nam omogućiti financijsku konsolidaciju i bolje upravljanje novcem.

Što se tiče glomaznog otpada, ispituju se druga kratkoročna rješenja. Holding je pronašao lokaciju u Sesvetskom Kraljevcu, a s tvrtkom je potpisan ugovor o zbrinjavanju na 75 dana, što je dovoljno za dovršetak natječaja za najam drobilice. Što se tiče kupnje drobilice, stiglo je pet ponuda, ali tu nakon završetka natječaja idu rokovi žalbe, hladni rok i tako dalje, zbog čega smo krenuli u najam drobilice. Čistoća će već danas početi s odvozom glomaznog otpada s ulica.

Imenovao sam za v.d. pročelnicu Gradskog ureda za zdravstvo Mirelu Šentiju, koja je dosad bila pomoćnica u uredu. Sada će biti na dužnosti do završetka natječaja, odnosno najdulje do 6 mjeseci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sjednica Skupštine će biti 26. kolovoza. Danas ide dopuna Dnevnog reda. Od točaka će biti spomenute izmjene, a spomenuo bih i dodjelu novčane pomoći građanima za oštećene automobile na javnim površinama u potresima. Tu će ići pomoć od 20 posto procijenjene vrijednosti osiguravateja, ali ne više od 7500 kuna, rekao je Tomašević.

Najam pa nabava drobilice

"Ako se dobro sjećam, govorili su o cijelom kapacitetu CIOS grupe, za obradu svih frakcija otpada. Kao što sam govorio, ako gradska poduzeća mogu jeftinije zbrinjavati otpad, onda ćemo koristiti to. Za plastiku i biootpad ćemo angažirati privatne tvrtke. To je šarolika situacija, jer će Grad za dio frakcija otpada plaćati tvrtkama, a druge će naplaćivati. Drobilica je jedan od koraka, bit će tu i plato za razdvajanje. To jće biti samo početak procesa da gradska poduzeća oporabljuju krupni otpad.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dosad je također otpad kojeg su privatne tvrtke uzimale išao na Jakuševac. Mi ćemo ići prema tome da se Jakuševac zatvori i da se krene u sustav razdvajanja otpada na kućnom pragu i za to je potreban sustav za koje možemo povući novac iz EU, ali za to treba neko vrijeme. Dokle god je Jakuševac otvoren, dotle će nerazdvojeni otpad koji je samljeven ići na odlagalište i time ćemo uštedjeti novac.

Što se tiče svega što sam rekao, pri tom stojim. Mjesecima smo analizirali kako se mogu oporabljivati frakcije otpada. To su podaci koje sam dobio iz Čistoće, od početka srpnja se već razdvajao krupni otpad na platou", rekao je Tomašević.

"Holding je potpisao ugovor s tvrtkom u Sesvetskom Kraljevcu za skladištenje neopasnog otpada, što imaju rijetke tvrtke. Čistoća već danas kreće kako se ne bi stvarali ilegalni deponiji, a sve je tako rješeno zbog žurnosti. Budući da će sustav sad početi funkcionirati, pa pozivam građane da prijave ilegalna odlagališta. To će biti ključno, kao i pražnjenje reciklažnih dvorišta. Kako se to ne bi ponavljalo, građani će opet kasnije imati pravo na odvoz 4 kubika otpada dvaput godišnje", dodao je.

Jeftinije od ranijeg modela

Tomašević nije htio kometirati ljetovanje na jahti ministra financija Zdravka Marića, ali je spomenuo da nije ljetovao ove godine, jer nije imao godišnji odmor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknuo je da se ne boji prijava zbog nakupljanja otpada. Istaknuo je da tvrtke koje imaju dozvole za zbrinjavanje otpada trebaju imati i uvjete, zbog čega se nabavlja drobilica. Procijenjena vrijednost je 200.000 kuna plus najam po danu. Ono što smo ishodili po jednostavnoj javnoj nabavi je da tvrtke koje iznajmljuju drobilicu snose troškove popravka.

"Uz sve cijene, najma drobilice i najma skladišta, ne vidim kako bi dosadašnji način oporabe bio jeftiniji od ovog. To je tri milijuna kuna mjesečno, ne vidim kako bi to bilo jeftinije", rekao je Tomašević i dodao da u suradnji s državom traže lokacije za zbrinjavanje otpada. Traže imovinsko-pravno čiste parcele, udaljene najmanje 500 metara od kuća. Jedna parcela zadovoljava te kriterije, ali želimo naći još lokacija", poručio je Tomašević o zbrinjavanju otpada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zakon o obnovi radi probleme

"Razmatraju se opcije izmjena zakona. Sve što će omogućiti bržu obnovu, pa i samoobnovu, pa da se refundira trošak građanima. S obzirom na to da je naš udio u obnovi mali, oko 20 posto, olakšavamo građanima prijavu za obnovu, popunjavamo sve za njih, pa da se poveća obujam zahtjeva. ministarstvo je zatražilo pomoć u rješavanju zahtjeva, pa smo angažirali Gradski ured, a govorio sam i o zaposlenicima Grada Zagreba, koji bi bili angažirani u Ministarstvu i Fondu. Čekamo izmjene zakona o obnovi kako bi se omogućila samooobnova, koja će biti građanima refundirana retroaktivno.

Samo jedan saborski klub je bio protiv Zakona o oobnovi. Trebaju se mijenjati i podzakonski okviri, jer su cijene nerealne i nitko se neće javiti. Treba napraviti fleksibilniji model javne nabave, koji će biti konkurentan, ili treba drugačije definirati fiksne cijene. istovremeno ide obnova javnih i privatnih zgrada u Zagrebu te obnova kuća u Sisačko-moslavačkoj županiji. Domaća građevinska operativa je rastegnuta na sve strane, cijene su sve više, pa se razmišlja i o raspisivanju inozmnog natječaja u slučaju da naši ne mogu sve pokriti", predložio je Tomašević.

Kompromitiran natječaj za biootpad

"Žao mi je što je pao natječaj za javnu nabavu za biootpad, jer su se sva tri konzorcija povukla pet dana prije izbora. Privremeno je angažirana kompostana Zrinjevca. Pokrenut je novi natječaj, javile su se neke tvrtke, pokrenuta je žalba i čekamo odluku DKOM-a, što usporava proces. Ono što mogu raditi gradske firme efikasnije i jeftinije, neka rade. ono što ne mogu, neka rade u usradnji s privatnim poduzećima.

Okvirni sporazum o glomaznom otpadu traje do siječnja iduće godine, ali je definiran količinom. Ako bude ista situacija s biootpadom, tražit ćemo kratkoročna rješenja. Ide se u natkrivanje kompostane na Jakuševcu, ionako mislimo investirati u to", rekao je Tomašević o situaciji s biootpadom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Uvijek imamo nekog tko je ovlašten za potpis, trenutno je to Ivana Krišto, tako da uredi funkcioniraju. Bavit ćemo se i srednjoročnim rješenjima. Svaki tjedan izvješavamo o v.d.-ima, ali kako ih moramo birati iz redova zaposlenika, onda pričamo i s njima koje bi najbolje rješenje bilo", rekao je Tomašević. "Odabir troje članova uprave Zagrebačkog holdinga je u završnoj fazi."

"Trenutna situacija je takva da novac koji je odvojen u proračunu neiskorišten. Odvojili smo 80 milijuna kuna za sufinanciranje obnove privatnih zgrada, ali to ne koristimo, jer nema odluka. Problematično je i kreditiranje, da građani mogu dići kredit pa da budu refundirani od strane Grada i države. Problem je doći do takvih kredita", rekao je Tomašević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Traje sastanak u EU kako će se postaviti u situaciji u Afganistanu. Mislim da Hrvatska tu treba biti solidarna. Radi se i na politici dobivanja azila. Milsim da Hrvatska treba tu biti solidarna i omogućiti dobivanje azila građana Afganistana. Bili smo tamo prisutni i imamo odgovornost prema grašanima Afganistama da im omogućimo azil", komentirao je gradonačelnik situaciju u Afganistanu.

'Stalno ispadaju kosturi iz ormara'

"Uzeo sam nekoliko zaposlenika iz različitih gradskih ureda kako bismo u obzir uzeli zaštitu spomenika i evaluaciju kulturnih programa, a manifestacije su gospodarski važne. Birao sam ljude koji dosad nisu bili u tome, jer vidimo kakve su optužnice. Razgovarali smo o tome i znamo da je Povjerenstvo davalo površine u podzakup, što smo vidjeli da nije dobro funkcioniralo. treba definirati što su manifestacije, koliko dugo mogu trajati, koliko će sadržaja imati, mogu li biti na svakoj lokaciji. U tom smislu će se napraviti i novi Advent, po sustavu javnog natječaja i odvojenih natječaja za pridružena zbivanja", osvrnuo se Tomašević i dodao da će rebalans proračuna biti u rujnu.

"Došli smo do nekih većih ušteda, ali stalno ispadaju kosturi iz ormara. Češljamo javne nabave, uštede se događaju svakodnevno, ne rade se javne nabave za koje je procijenjeno da nisu potrebne pa ih neće biti u rebalansu", dodao je Tomašević.

"Mora doći do izmjena propisa o nabavi, jer su cijene otišle gore, ne samo kod nas. Imamo velik problem s objektima, poput hrvatskog prirodoslovnog muzeja, čija je cija obnove skočila 4 puta. Treba mijenjati cijeli program mjera. Cijena od 600 eura po kvadratu za obnovu je nerealna. Svjesni smo da je rok za Fond solidarnosti do 30. svibnja 2022. nerelana, i tu apeliramo na Vladu da se rok prolongira, što bi se moglo dogoditi, jer imamo realne okolnosti. Nastojat ćemo prolongirati rokove i povećati cijene", rekao je zamjenik Korlaet o obnovi Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Vi znate da je rok otkad građani prijave odvoz otpada 20 dana. To i inače nije proces koji kreće odmah. Građani će dobiti obavijest kad će biti pokupljen njihov otpad, a iz Čistoće su najavili da već počinju danas. Podsjetit ću da je u zadnje 4 godine bilo obustave odvoza krupnog otpada između ugovora kad su definirane cijene. Bil je jednom i obustava odvoza plastika zbog iste stvari. Nadam se da je to zadnji puta i učinit ćemo sve da se to ne ponovi", zaključio je Tomašević sagu o odvozu otpada.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo