Prvi sloj crnog pokrivača stigao je na Pelješki most. Neuobičajen za domaću cestogradnju, lijevani asfalt postavlja se od sredine prema kopnu.
"Ovdje imamo dosta složene i napredne sustave hidroizolacije na čeličnoj konstrukciji, pa nakon toga i taj lijevani asfalt kojim postižemo opet i anuliramo neke neravnine na čeličnoj konstrukciji i pripremamo podlogu za završni sloj", objasnio je Ivica Granić.
Asfaltira se trak po trak
"Sama asfaltna mješavina doprema se u posebnim vozilima sa termo kontejnerima pod temperaturom od čak 220 stupnjeva", rekoa je Davor Perić, inženjer građevine Hrvatskih cesta.
Prilikom postavljanja prvog sloja asfalta na Pelješkom mostu pazi se na svaki detalj. Radnici ručno zagrijavaju dijelove starog i novog asfalta kako bi sve bilo precizno u milimetar.
Ugradnja ne zahtijeva posebno valjanje asfalta, već po izlivenom radnici posipaju lomljeni kamen debljine do 5 milimetara. "To je znači agregat uronjen u bitumen postižemo njime bolje prijanjanje sa sljedećim slojem, sa završnim slojem", kaže Granić.
"Uređivanje površine mosta sustavniji je i sveobuhvatniji posao. Uklanjanje hrđe i hidroizolacijske konstrukcije te izlijevanje asfaltne mase", tvrdi Chen Yong, inženjer gradilišta CRBC-a.
Asfaltira se trak po trak, a sve bi trebalo biti pokriveno do
kraja idućeg mjeseca. Time će se most "udebljati" za dodatnih 7 i
pol tisuća tona, nakon čega će konstrukcija poprimiti svoj
konačni oblik po kojem će prva vozila prelaziti na
proljeće.