Europarlamentarka Biljana Borzan u Semeljcima kraj Osijeka proglasila je pobjednika Edukacijskog natjecanja u kvaliteti voćnih rakija.
Između 165 pristiglih uzoraka, šampionskom titulom "okrunila" se rakija Slavka Zrona iz Cerne. Tom je prilikom Borzan istaknula kako se hrvatski domaći proizvodi poput kulena, maslinovog ulja, pa tako i voćne rakije moraju izbrendirati.
55 milijardi eura za proizvode s oznakom izvornosti
"Ti su proizvodi traženi na tržištu Europske unije, ali je važno da je na njima istaknuta oznaka izvornosti, zemlja porijekla te da su zdravstveno ispravni. Čitavo tržište EU godišnje potroši oko 55 milijardi eura za kupovinu proizvoda koji nose oznake izvornosti. Ne znam kakve maloprodajne cijene na europskom tržištu postižu naše rakije, ali pouzdano znam kako se na specijaliziranim londonskim tržnicama kilogram slavonskog kulena prodaje za 62 funte, što je nešto više od 550 kuna po kilogramu", rekla je Borzan.
Proizvođačima domaćih rakija poručila je kako su hrvatski proizvodi u EU cijenjeni, ali se sami moramo izboriti za njihov plasman kao i promociju.