Koliko vjerovati predizbornim anketama PR agencija? Pitanje je to koje se već dugo povlači u javnosti, međutim ponovno ga je u aktualne istaknuo slučaj Roberta Bosaka, vlasnika agencije 2X1 komunikacije.
Naime, Bosak se pojavio u DIP-u kada je HDZ-ova Domoljubna koalicija predavala kandidacijske liste te se fotografirao, kako su mnogi odmah komentirali, Tomislavu Karamarku držeći leđa. S obzirom da ankete njegove agencije prednost na predstojećim izborima daju HDZ-u i desnim strankama i to daleko ispred lijevih opcija, fotografija je privukla veliku pozornost.
Na listi njemačke nacionalne manjine
Bosak je u medijima potvrdio da se kandidirao na izborima i to kao nezavisni kandidat na listi njemačke manjine s podrškom romske zajednice te je rekao kako mu je potrebna podrška stranaka.
Potom je na Facebook profilu svoje agencije napisao: "A sad ne smijem vise raditi za agenciju mogu na svom profilu navijati do besvjesti, krecem veceras od Dinama, a sutra od....."
Za mišljenje o situaciji u kojoj se našao Bosak upitali smo PR-ovca Krešimira Macana koji na ovim izborima ne radi ni za jednu stranku već, kako kaže, analizira izbore za RTL. Prema njegovom mišljenju, riječ je o situaciji koja se nije smjela dogoditi jer bi sada mogla baciti sjenu na Bosakov rad.
Macan ističe da su HUOJ i HND izdefinirali pravila prema kojima bi se PR-ovci u predizbornim kampanjama trebali pridržavati te bi ih trebalo poštivati. Prema njegovim riječima, Bosaku će se zbog fotografija na kojima "Karamarku drži leđa" uvijek moći reći da je neobjektivan kada su predizborna istraživanja u pitanju.
Reputacija na testu
Macan također ističe da je upravo Bosak bio taj koji je kritizirao agencije tvrdeći da ne obavljaju svoj posao kako treba, odnosno, da manipuliraju brojkama te je inicirao pokretanje velike rasprave o njihovom radu koja se odvija u posljednje vrijeme.
Na pitanje kako će Bosakov primjer utjecati i na vjerovanje građana u predizborne ankete, odgovara: "Kolega Bosak je kritizirajući druge, agencije natjerao da rade s posebnim oprezom i s posebnim oprezom gledaju na medije. Ako se sada pokaže da su te agencije dobro odradile svoj posao može se dogoditi da njihova reputacija naraste u odnosu na reputaciju njegove agencije".