ZANIMLJIVO, IPAK SE MOŽE / Kako je Hrvatska usred pandemije srušila rekord i uspjela zaraditi više novca s manje gostiju? Jedna riječ - poštenjem

Image
Foto: Pixsell

Ipak, unatoč sjajnim brojkama u kolovozu, struka upozorava kako stari problemi još nisu riješeni i da će se ovakvi rezultati teško ponoviti sljedeće godine

3.9.2021.
12:41
Pixsell
VOYO logo

U kolovozu je oboren apsolutni rekord potrošnje u jednom mjesecu u hrvatskoj povijesti. Tako barem pokazuju podaci Porezne uprave o ukupnim iznosima fiskaliziranih računa od 25,6 milijardi kuna ili tri milijarde više nego u kolovozu 2019. godine. Mnogi se zapravo pitaju kako je to uopće moguće, pogotovo u pandemijskoj godini.

Više cijene, fiskalizacija svih računa, veća potrošnja turista...

Kako javlja N1, prvo i logično objašnjenje veće zarade s manjim brojem izdanih računa su više cijene, posebice hrane.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ništa nije pretjerano, u odnosu što vidimo u dućanima. I mušterije kad dođu, stvarno komentiraju da je skupo, ali ja mislim za papriku, koja je jučer ubrana, da 12 kuna nije velika cijena", kazala je za N1 televiziju prodavačica Darinka.

Drugo objašnjenje dobre zarade je fiskalizacija svih računa, a ne samo onih nižih jer su kazne za one koji pokušaju prevariti državu visoke. One se kreću od 10.000 pa sve do 100.000 kuna, ovisno radi li se o fizičkoj ili pravnoj osobi, a mnogi, naravno, toliku kaznu ne bi mogli podnijeti

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan od razloga visoke zarade, posebno u ugostiteljskom sektoru, su povećane cijene usluga i proizvoda, neovisno o sirovini.

"Ima puno i onih nehumanih situacija, gdje, bez obzira na ulazne cijene, izlazne su se povećale, ali to je zakon tržišta. Može se pa ugostitelj smatra, zašto ne", navodi za N1 kaže Ivo Vrdoljak, vlasnik restorana. Tko zna, možda su turisti odlučili potrošiti više novca koji su uštedjeli za vrijeme pandemije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
INFLACIJA, RAST CIJENA HRANE... /

Marić potvrdio da bi jesen mogla biti tmurna: 'Najnoviji podaci pozivaju na oprez. Ostalo je vrlo malo cijena koje se mogu regulirati...'

Image
INFLACIJA, RAST CIJENA HRANE... /

Marić potvrdio da bi jesen mogla biti tmurna: 'Najnoviji podaci pozivaju na oprez. Ostalo je vrlo malo cijena koje se mogu regulirati...'

Uvedeni QR kodovi: Svaki gost može postati porezni inspektor

Također, treba napomenuti još jedan detalj. Od ove godine su, naime, na sve su račune uvedeni QR kodovi uz pomoć kojih, na primjer, svaki gost ugostiteljskog objekta može postati porezni inspektor. Dovoljno je mobilnim uređajem skenirati kod i odmah je usmjeren na stranicu Porezne uprave gdje može provjeriti je li njegov račun fiskaliziran.

"Omogućavanjem QR kod provjere, putem našeg informatičkog sučelja, mi smo praktično proširili naše pasivne nadzorne kapacitete na terenu. Tako smanjujemo zlouporabu, a tako i štitimo one porezne obveznike koji uredno i na vrijeme fiskaliziraju", kaže za N1 Ivica Kusić iz Porezne uprave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naravno, ovdje treba spomenuti i covid potvrde, zbog kojih je nestalo dosta sive ekonomije. Vlasnici apartmana koji su do sada ponekad znali ne prijaviti kojeg gosta, sada su se našli u situaciji da moraju prijaviti svakoga jer se nikad ne zna kada bi se mogla pojaviti zaraza koronavirusom.

Ključ uspjeha? Poštena plaća i pošteno prikazivanje računa

Ipak, unatoč sjajnim brojkama u kolovozu, struka upozorava kako stari problemi još nisu riješeni i da će se ovakvi rezultati teško ponoviti sljedeće godine bez značajnog uvoza radne snage.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nama je apsolutni prioritet da se zapošljava domaća radna snaga, ako govorimo o turizmu, to možemo samo postići produženjem turističke sezone, naravno i adekvatnom naknadom koju će naši zaposlenici dobiti", navodi Joze Tomaš iz HGK-a Split.

Dakle, kako navodi N1, čini se da su ključ uspjeha poslodavci koji pošteno plaćaju radnike i pošteno prikazuju račune.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pogledajte video: Hrvati od početka koronakrize više ne idu u šoping preko granice

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo