Do početka nove školske godine još je 40 dana, a još je manje vremena za odluku novog ministra Radovana Fuchsa kako će točno nastava izgledati i koja će pravila vrijediti.
Konzultacije i sastanci ministra s učiteljima i učiteljicama su u
tijeku, a glavna tema je povratak u školske klupe
i prioritet nastava u učionicama za sve učenike i učenice.
Predstavnici dviju nastavničkih grupa koje broje više od 20.000
članova i članica nakon sastanka s ministrom su zadovoljni.
''Po onome što smo čuli i o čemu smo razgovarali ja sam sigurna
da će se učenici i učenice vratiti u škole. Sad - hoće li to
biti potpuno ili djelomično, ovisi o tome kako će se situacija
odvijati'', kaže Tamara Šoić iz
nastavničke grupe 45 minuta.
Cilj je da sva djeca što dulje idu u školu - poručuju iz
resornog Ministarstva. Najavili su sastanak s epidemiolozima, a
planovi za organizaciju nastave i upute za boravak u školi su u
pripremi.
''Treba naći način kako, nemaju sve škole iste uvjete. Za škole u
jednoj smjeni moguće je da se podijele pa da dio ide ujutro, dio
popodne. Ali velike škole koje već sada rade u dvije smjene - bit
će teško naći način da se drži epidemioloških mjera'', kaže
Josip Matković iz nastavničke grupe
Školska zbornica.
Ako virus uđe u škole, u Ministarstvu razmišljaju da određeni
učenici, razredi ili škola nastavu prate na daljinu i to, po
mogućnosti, u realnom vremenu.
''Da smo se sada uključili u nastavu u realnom vremenu, uživo,
sustav bi pao. Treba svima omogućiti iste uvjete, nemaju svi
učenici doma internetsku vezu, a nemaju ni svi učitelje svu
opremu doma kakva treba'', kaže Matković.
''Živa riječ nastavnika - to je ono što mora ostati. Učenik nas
mora čuti i vidjeti - kako u realnom vremenu, snimka ili u
razredu - to je manje bitno, ali taj kontakt, to ne smije
nestati'', kaže Šoić.
Dok se čeka odluka ministra, bivša ministrica znanosti i
obrazovanja Blaženka Divjak poručuje da je
najizglednija Živa riječ nastavnika - to je ono što mora ostati.
Učenik nas mora čuti i vidjetikombinacija nastave uživo i na
daljinu: ''Vjerojatno će se dogoditi da je određeni dio učenika i
učenica u samoizolaciji, da su u rizičnoj skupini, isto vrijedi i
za nastavnike i nastavnice. Tako da treba osim nastave u
učionicama predvidjeti i mješoviti model. U kojoj mjeri to
kombinirati i čemu dati prioritet, ovisi o epidemiološkoj
situaciji''.
I dok je na snazi mjera fizičke distance, ona društvena za djecu
nikako nije dobra - poručuju liječnici i liječnice školske
medicine. Uz osnovna pravila održavanje razmaka i higijene ruku
morat će se osigurati i drugi uvjeti.
''Dobro je da u razredu bude manje djece. Bilo bi dobro da ako
sva djeca krenu u školu da se odmori organiziraju na drugi
način - da svaki razred koristi odmor u svoje vrijeme i da
se ne stvaraju gužve'', napominje Tatjana Petričević
Vidović iz Hrvatskog društva za školsku i
sveučilišnu medicinu.
Kako će sve izgledati trebalo bi biti poznato do polovice
kolovoza, odnosno tri tjedna prije početka nastave.