I opet ce nas opaliti po dzepu: Veci racuni stizu za vecinu gradana!

Od pocetka sljedece godine Grad vise ne smije naplacivati smece prema kvadraturi stana vec, po kolicini otpada. Sto ce gradani vise reciklirati, to ce im racuni za odvoz biti manji

13.12.2014.
9:41
VOYO logo

Nova Uredba o komunalnom otpadu na snagu stupa vec u sijecnju 2015. godine i njome ce Grad Zagreb izgubiti bilo kakvu mogucnost dosadasnje naplate odvoza smeca po kvadratu kucanstva. Odsad ce se odvoz naplacivati po volumenu smeca, a cijena racuna ovisit ce iskljucivo o tome koliko ce ga svaki Zagrepcanin mjesecno proizvoditi i pritom razvrstavati.

Prvi racuni u svibnju

Kako doznaje Jutarnji list, Ministarstvo zastite okolisa i prirode pri samom je zavrsetku sastavljanja Uredbe koja ce nakon sto prode sjednicu Vlade na snagu stupiti odmah pocetkom iduce godine. Sve jedinice lokalne samouprave, pa tako i Zagreb, duzne su u roku od osam dana od stupanja na snagu donijeti svoje odluke o prikupljanju komunalnog otpada. U tim odlukama definirat ce rok u kojem pocinju prikupljati smece po novome modelu. Prema nesluzbenim procjenama, Zagrepcani ce prve racune po novom modelu volumena, a ne kvadrature, dobiti vec u svibnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vise cijene za vecinu gradana

Iako jos uvijek nisu poznati svi detalji Uredbe, sasvim su jasne cetiri stvari. Najvaznije u cijeloj prici jest to da ce racuni za odvoz smeca vecini gradana poskupjeti.

Koliko tocno, jos se ne zna, jer Uredba Ministarstva ne definira tocnu cijenu, vec samo daje formulu za njezin izracun. Cijenu ce Grad Zagreb odredivati zasebno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugo, polovica racuna za odvoz smeca bit ce fiksni iznos, a druga polovica ovisit ce o tome koliko svako kucanstvo proizvede smeca. Pojednostavljeno, ako je prosjecno ZG kucanstvo dosad placalo 50 kuna mjesecno za odvoz smeca, odsad ce sigurno placati fiksnih 25 kuna, a ostatak po dva moguca modela - ili po kilogramu smeca koji preda na odvoz ili po volumenu kante za otpad koju je zakupilo.

Logicno je: sto vise smeca, a posebno nerazvrstanog, to skuplji racun.

Trece, najveci problem bit ce kako urediti odnose u stambenim zgradama koje ce nova Uredba definirati kao pojedinacne korisnike. Dakle, svaka ce zgrada preko svog predstavnika stanara s Cistocom morati sklopiti novi ugovor koji ce definirati volumen kontejnera koji stanari zgrade koriste i koliko ce se puta oni tjedno prazniti. Tako ce biti i u ostalim gradovima, opcinama i zupanijama.

Cetvrto, na stanare i njihove predstavnike past ce teret kontrole tko od njih koliko smeca baca i koliko ga odvaja. Oni ce sami morati kontrolirati i ne puni li njihove kontejnere netko drugi te ih osigurati tako da ih premjeste u zatvorenu prostoriju ili ograde i stave pod kljuc.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo