Jednoj od najvećih dubrovačkih atrakcija, žičari do Srđa, prijeti zabrana rada.
Prema riječima dubrovačkog gradonačelnika, DORH je tvrtki poznate obitelj Lukšić dao rok do prvog travnja da plate milijunsku naknadu Gradu i državi te potpišu koncesijski ugovor. U protivnom će žičara morati prestati s radom.
"Pogled je fantastičan"
Oko 3 minute vožnje žičarom do Srđa pa nazad, odraslu osobu stoji 150 kuna. "Za 150 kuna mislim da je vožnja prekratka. Ali, pogled je fantastičan", kazali su Indijci Karthi i Sushma.
Upravo taj pogled, smatraju gradski oci, čini žičaru atrakcijom, pa pred njom bez obzira na cijenu karte, uvijek stoje redovi turista. Godišnji promet žičare je oko 60 milijuna kuna, Excelsa nekretnine od toga pospremi oko 65 posto čiste zarade, dok grad Dubrovnik od svega nikad nije dobio niti jedne lipe.
"Pa imate predivan pogled, rijetko gdje u svijetu ima ovakav doživljaj. Vjerujem da bi i grad trebao imati neke koristi od toga, a ne samo privatna korist", kazali su Crnogorci Igor i Ranka.
Ugovor o koncesiji nije potpisan niti 9 godina nakon što je žičara počela sa radom
Ugovor o koncesiji nije potpisan niti devet godina nakon što je žičara počela sa radom. Prema riječima gradonačelnika Mate Frankovića, ovome na kraj stati će državno odvjetništvo.
"Rekli su jasno da se djelatnost više ne može obavljati, da su dužni podmiriti obveze iz prethodnih razdoblja i da su dužni sklopiti ugovor o koncesiji", rekao je Franković.
A državi, što je sud u prvostupanjskoj presudi i potvrdio, te gradu, tvrdi Franković, moraju vratiti milijune. "Ovdje se radi o dugu 30 milijuna bez kamata prema gradu Dubrovniku, a osam milijuna bez kamata prema Hrvatskoj", kaže Franković.
"Excelsa nekretnine će platiti svaki dug prema Republici Hrvatskoj i gradu Dubrovniku koji bude utvrđen pravomoćnom sudskom presudom. Napominjemo da su Excelsa nekretnine zahtjev za dobivanje koncesije, s obostrano usuglašenim koncesijskim uvjetima, podnijele još u kolovozu 2015. godine", poručuje Anto Rusković, direktor tvrtke Excelsa nekretnine.
Tko će ovaj put dolje, a tko gore i hoće li se uopće moći gore i dole, znat će se nakon prvog travnja.