Vilim Ribić, predsjednik Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja te član Europskog gospodarskog i socijalnog odbora (EGSO), savjetodavnog tijela EU-a, danas je očito imao loš dan. Čitatelj koji nam je poslao fotografiju prepoznao ga je dok se u zagrebačkoj zračnoj luci prijavljivao za let za Bruxelles. Upalo mu je u oko kako je Ribiću dok je bio na check inu iznad glave blinkalo Lufthansa "business class".
Druga čitateljica otkrila nam je da se Ribić bahato raspravljao s drugim putnicima koji su mu spočitavali neuljuđenost i nepristojnost.
Na naš upit zašto kao sindikalist leti biznis klasom, Ribić se obrušio da je naše zanimanje za tu temu "prizemno i podlo".
U kratkom razgovoru kazao nam je da mu avionsku kartu plaća EGSO te da uvijek ne putuje u prvom razredu.
Karte u biznis klasi mogu biti i duplo skuplje, a naravno sve ovisi kada se kupuju i koliko je velika zainteresiranost za određeni let.
U Croatia Airlinesu su nam rekli da povratna karta na relaciji Zagreb-Bruxelles u ekonomskoj klasi košta između 1.800 i 4.400 kuna, a u biznis klasi od 4.200 od 5.700 kuna
Ribić snimljen jutros dok se prijavljivao za let
Tko članovima Odbora plaće karte i tko ih bira, pojasnila nam je Marina Škrabalo, aktivistkinja GONG-a i članica Platforme 112, koja je baš kao i Ribić danas u Bruxellesu gdje sudjeluje na plenarnoj sjednici EGSO-a.
"Članovi EGSO-a sami biraju avionske karte, hoće li to biti biznis ili ekonomska klasa nije uvjetovano, već je samo limitiran gornji iznos a to je 1080 eura", kaže Škrabalo. Pojašnjava da je riječ o iznosu koji je limit za cijelu Europu, za sve članove brisleskih tijela pa i za EU parlamentarce.
Svatko ima mogućnost izbora
Svatko od njih ima mogućnosti birati hoće li avionsku kartu kupiti preko briselske agencije ili neke od agencija koje posluju u zemlji iz koje dolaze. Škrabalo pojašnjava da je kupnja preko agencije iz Bruxellesa jednostavnija. Karta se plaća direktno novcem EGSO-a, dok se, ukoliko se izabere domaća agencija, avionska karta plaća iz vlastitog džepa, a novac kasnije Odbor refundira članovima koji biraju takvu opciju.
Aktivistkinja GONG-a kaže da ona uvijek karte kupuje preko domaćih agencija jer joj je stalo da profit koji zaradi agencija ostane u Hrvatskoj. No, nažalost, ne misle svi tako, pa ni sindikalist koji se u javnosti voli prikazivati kao borac za radnička prava. Njemu je, po svemu sudeći, svejedno tko će zaraditi i kojom će klasom putovati - sve dok ne poseže za novcem iz svog džepa.