Splitsko-dalmatinska policija izdala je Komunikacijski podsjetnik za policajce o tome kako ostaviti dobar prvi dojam na građane.
Objašnjava se postupak razgovora u policijskoj postaji, kako voditi razgovor sa žrtvama nasilja, što kada im se obrati nezadovoljni građanin i kako reagirati kada situacija eskalira.
Autor je načelnik trogirske policijske postaje Marko Doljanin te je distribuiran je u sve policijske postaje u županiji, a može se pročitati i na stranicama policijske uprave.
Doljanin smatra da je komunikacija od velike važnosti kod stvaranja odnosa i povjerenja između građana i policije.
Što građani imaju više povjerenja u policiju ili što su uvjereniji da policija radi u njihovom interesu to su spremniji poštivati policijske odluke i zajedno s policijom raditi u nekom zajedničkom interesu, istaknuo je.
“Kolege na terenu kažu da im priručnik pomaže, a dobili smo pohvale i od građana koji su izrazili zadovoljstvo radom policajaca. Kada građanin osjeti potrebu da dođe kući i sjedne za računalo, te napiše nešto i pošalje onda znači da je stvarno dirnut odnosom i da je primijetio da je odnos bio profesionalan”, izjavio je Doljanin.
Glasnogovornica splitske policije Antonela Lolić rekla je da su shvatili da kolegama, a posebno mladim policajcima, mogu odmah na početku karijere s priručnikom pomoći jer smatraju da je komunikacija nešto što mogu uvijek unaprjeđivati. Rekla je da je prvi dojam koji građanin stekne o policiji onaj kako mu se pristupa, što ga se pita i kakav je interes pokazan.
Na ideju o Komunikacijskom podsjetniku za policajce Doljanin je došao promatrajući koje su mu najveće dileme i što bi se moglo unaprijediti da policijski posao bude još bolji, te da građani budu još zadovoljniji.
Komunikacijskim podsjetnikom za policajce zadovoljni su i u Ministarstvu unutarnjih poslova.
U priručniku policajcima savjetuju da je za ostvarivanje prvog dojma bitan osmijeh s upozorenjem da se mora paziti na kontekst kako taj osmijeh ne bi bio krivo protumačen. Službenicima savjetuju i da se sugovornicima predstave koristeći njihovo ime i prezime, da se rukuju ako to dopuštaju epidemiološke mjere i što prije objasne razlog posjeta, da se drže uspravno, gledaju sugovornika u oči i da budu uredni u izgledu i odijevanju.
Među savjetima, od kojih su većina sastavni dio bontona i uljudnog ponašanja ističu i što policajci ne bi trebali činiti. Pa tako poručuju da ne kažu “nije to moj posao”, “ne znam”, da ne daju obećanja koja neće moći ispuniti, da ne kritiziraju te da ne zauzimaju prijeteći položaj tijela i naglašavaju poziciju moći.
Kod razgovora sa žrtvama nasilja policajcima savjetuju da se ne vrpolje, igraju kosom ili nekim predmetom.
“Nemojte dopustiti da vam oči lutaju ili raditi druge stvari kada razgovarate sa žrtvom. Pokazat ćete da ste nezainteresirani i da nemate razumijevanja za njezinu/njegovu situaciju”, naveli su.
Između ostalog, savjetuju i da žrtvu ne prekidaju, upadaju im u riječ ili dovršavaju rečenice, da ne donose zaključke naglo, da ne uspoređuju iskustva žrtava sa sličnim slučajevima i da ne donose odluke umjesto njih.