'RIZIK POSLA' / Legendarni pilot Ivan Selak opisao kako izgleda katalputacija pilota iz zrakoplova: 'Bez obzira je li pilot pri svijesti...'

Image
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Navodno je došlo do problema s motorom i posada je ispravno odlučila, da se ne može nastaviti let i odlučili su se katapultirati, rekao je Selak

6.12.2022.
17:44
Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
VOYO logo

Umirovljeni pilot i brigadir Ivan Selak komentirao je na N1 televiziji pad MiG-a. "Zbog čega je došlo do katapultiranja utvrdit će istraga. Navodno je došlo do problema s motorom i posada je ispravno odlučila, da se ne može nastaviti let i odlučili su se katapultirati”, kazao je Selak, koji je pojasnio da se radi o jednostavnoj proceduri.

"Treba nastojati smanjiti brzinu. Ako je došlo do otkaza motora, brzina se drastično smanjuje. Treba usmjeriti padnu točku aviona u smjeru nenaseljenog područja, što pretpostavljam da su piloti napravili. Nakon toga slijedi namještanje u sjedištu i katapultiranje. Bilo koji od pilota da povuče udvojene ručice za katapultiranje, obojica izlijeću van iz aviona i sustav dalje, bez obzira na to je li pilot pri svijesti ili ne, se odvaja mimo njegove volje, automatski. On se automatski odvaja od sjedišta i padobran se sam otvara, a na pilotu je da se nastoji prizemljiti kako treba.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Piloti nakon katapultiranja mogu stupiti u kontakt s onima koji ih traže.

“U kompletu za preživljavanje imate radio stanicu, a ako i helikopter ima tu frekvenciju, možete stupiti u kontakt s onima koji vas traže. Možete stupiti i kontakt mobitelom, ako imate mobitel i signal”, rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rizik uz ovakav posao

Selak je naveo da su ovakve situacije rizik koji dolazi uz ovaj posao. Pojašnjava i da nije bitno koliko je avion star nego je li ispravan ili ne.

“Ovo je rizik posla. Svi će skočiti na to da su avioni stari. Ne postoje stari i novi nego ispravni i neispravni. Ja sam siguran u tehničare i inženjere HRZ-a. Nitko pametan ne bi potpisao da avion ide na let ako je neispravan. Avion je otišao na zadaću u ispravnom stanju. Ako je došlo do tehničke greške, to treba utvrditi istraga. Ovo je rizik posla. Čak i najsuvremeniji avioni F-35, poginula su tri ili četiri pilota, a nekoliko tih aviona je palo u ocean. Dakle, nije bitno koliko je avion star”, kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PAD MIG-A KOD SLATINE /

Mještanka koja je prva ugledala palog pilota opisala dramatične trenutke: 'Izašao je iz šume, rekao je da se ničeg ne sjeća...'

Image
PAD MIG-A KOD SLATINE /

Mještanka koja je prva ugledala palog pilota opisala dramatične trenutke: 'Izašao je iz šume, rekao je da se ničeg ne sjeća...'

“Svi su trenirani za ove situacije, apsolutno sve, to garantiram“, rekao je Selak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo