'Ispada da su kafići i restorani još i nagrađeni jer su skrivali promet'

Što je donijela polugodišnja primjena fiskalizacije i kakav je njezin financijski učinak na proračun, u Poreznoj upravi ne znaju odgovoriti jer još rade na analizama.

24.7.2013.
8:44
VOYO logo

Podsjetimo, u ugostiteljstvu su tvrdili da će uvođenjem fiskalnih blagajni deseci tisuća konobara ostati bez posla, iako im je zajedno s uvođenjem fiskalizacije stiglo i porezno rasterećenje, te im je stopa PDV-a s 25 posto pala na 10 posto.

Tako je prošle godine država na milijardu kuna prijavljenih prihoda u ugostiteljstvu ubirala 250 milijuna kuna PDV-a, a ove godine za isti iznos mora oporezovati dvije i pol milijarde kuna ugostiteljskog prometa. Zato u Vladi ima i onih koji misle da je snižavanje stope PDV-a u ugostiteljstvu trebalo uslijediti tek godinu ili dvije nakon fiskalizacije, piše Novi list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pao im PDV, ali nisu snizili cijene

"Ispada da su kafići i restorani još i nagrađeni jer su skrivali promet. Trebali smo im naplaćivati PDV po staroj stopi godinu ili dvije uz fiskalne blagajne, pa tek onda dati niži PDV. Oni ionako nisu snizili cijene, nisu postali ništa konkurentniji. Pa u centru Zagreba kava s mlijekom košta i 15 kuna, država od toga dobije kunu i pol. Oni koji su od naplate skrivali svaku drugu kavu, sad su opet na dobitku, jer za dvije kave plate tri kune, što je opet manje nego je PDV bio na jednu dok se naplaćivala stopa od 25 posto", slikovito je za list objasnio jedan ministar.

Neimenovani ministar je objasnio da je PDV u ugostiteljstvu smanjen prvenstveno zbog turizma, ali da je kasnija prijava prometa pokazala da su ugostitelji nepravedno 'kukali' nad tim da im PDV ubija promet, jer on u ovoj godini sigurno nije veći zato što su "Hrvati počeli masovno jesti po restoranima i piti po kafićima" zbog nižih cijena, jer ih nitko u ugostiteljstvu nije snizio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo