Nakon Iggyja i Monkeysa, trolist fantastičnih koncerata ove su godine zaokružili Editors, indie-rock mračnjaci koji su na istom mjestu svirali i 2009., te u međuvremenu od sljedbenika Iana Curtisa prerasli u sastav gotovo pa stadionskih razmjera. Joy Division, Echo & The Bunnymen i ostatak engleske post-punk scene još uvijek predstavljaju nepresušno vrelo inspiracije skupini Toma Smitha, povremeno čak i do razine slabašno zamaskiranog plagiranja, no svoj zvuk na posljednjim su albumima proširili „gitarom većom od života“ u tradiciji The Edgea iz U2 i refrenima čije se grandioznosti ne bi posramili ni Arcade Fire.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/61edeff0-8f1b-11ec-9fbb-0242ac120024/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Čekanje do njihovog nastupa mogli ste prikratiti na World Stageu, gdje smo konačno mogli pogledati i nešto zanimljivije od opskurnih Islanđana, Danaca ili bezbroj puta prožvakanih regionalnih „veličina“. Riječ je o francuskoj skupini Team Ghost koja je uspješno plovila uzburkanim morem neopsihodelije i noisea, povremeno prekidanim savršeno pogođenim uletima samplera. U njihovoj glazbi čuju se odjeci čak i velikana poput Slowdive, My Bloody Valentine i Jesus & Mary Chain, iako su mnogo bolji kao svemirskim improvizacijama skloni instrumentalisti nego kao skladatelji.
Razočarenje večeri svakako su bili Basement Jaxx, koji su, baš poput Billyja Idola i Jamiroquaija proteklih godina, u Zagreb stigli s (pre)velikim zakašnjenjem, u trenutku kada su interesantni albumi i singlovi daleko iza njih. Njihov set kombinirao je elektroniku sa živim instrumentima, dvije debeljuškaste crnkinje za mikrofonom također se nisu štedjele, ali taj afrobeat/soul/calypso bučkuriš u konačnici nije ostavio baš ništa vrijedno pamćenja.
Zahvaljujući tome, stigao sam pogledati i Gatuzo, zagrebački garage-rock tandem koji je na World Stageu odradio žestokih 45 minuta, baziranih na nadolazećem albumu najavljenom fantastičnim singlom „Oni govore“. Dobar bend kao stvoren za pozornice malih, zadimljenih klubova.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/60d145f4-8f1b-11ec-8866-0242ac12001d/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Svima koji se sjećaju INmusica otprije četiri-pet godina jasno je koliko se festival u međuvremenu pokvario. Novi bendovi Jarun već neko vrijeme zaobilaze u širokom luku, a većina ovogodišnjih headlinera na istom su mjestu već imali prilike nastupiti. Nadalje, nekad su izvođači poput Lily Allen i Sons & Daughters svirali u popodnevnim terminima, dok danas na Otoku hrvatske mladeži u osnovi nemate što tražiti prije 21-22 sata. Samim time, vrijeme kada ste morali birati hoćete li propustiti Sonic Youth ili New York Dollse iz današnje perspektive stvarno djeluje kao znanstvena fantastika.