Inicijativa roditelja Sigurnost prije svega – mogućnost online nastave u školama izradila je nekoliko modela kako bi se škola mogla nastaviti u rujnu.
“Kako se situacija s epidemijom u RH još uvijek ne smiruje, u ovom je trenutku neophodno da MZO donese odluku koja će se s najmanje negativnog utjecaja odraziti na djecu, njihov napredak, sigurnost i život unutar obitelji, a to je odluka o opciji nastavka online nastave u novoj školskoj godini. Dodatno smo proširili dopis s mogućim modelima online i hibridne nastave”, poručili su iz inicijative.
Model Online nastava za sve
Prvi model koji predlažu je Online nastava za sve. Carnet je u tehničkoj mogućnosti odraditi ovu opciju, ako je MZO i HZJZ odobre, pojasnili su iz inicijative. A po ovom modelu svi pohađaju nastavu via E-learning sustava na kojem se osiguravaju interaktivni materijali za učenje korak po korak. Učitelji su dostupni za pomoć, dodatna tumačenja, savjetovanje.
Model Online nastava samo za predmetnu nastavu
Prema drugom modelu učenici od prvog do četvrtog razreda pohađali bi konvencionalnu nastavu u jako malim grupama, a svi ostali online via E-learning sustava ili neke druge uspješne platforme. Međutim, prema inicijativi, u ovom modelu trebalo bi i omogućiti dopunsku i/ili dodatnu nastavu ili održavanje ispita u školi.
Model Online nastave za sve po modelu epohalne nastave
Epohalna nastava je sustav u kojem se provodi tečajna nastava pojedinih predmeta. Program učenja povijesti, geografije ide tijekom prvog polugodišta, a fizika i kemija u kontinuitetu drugo polugodište. Tako radi, pojašnjavaju iz inicijative, već određeni broj osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj.
Hibridni model “obrnute učionice”
Ovaj model je, naglašavaju iz inicijative, svjetski trend u edukaciji. Ta metoda bi omogućila da djeca značajan dio nastave odrade online, a onda jedan do dva dana tjedno idu u školu, u puno manjim grupama, dakle epidemiološki mnogo povoljnije. Djeca uče za vrijeme nastave uz pomoć interaktivnih materijala, a savjetuju se s učiteljima voditeljima. Ako redovno rade, i aktivni su, učenje traje dnevno čak i kraće od redovne nastave.
Model Odabir roditelja za konvencionalnu ili online nastavu (nadzor u učionicama)
Iz inicijative tvrde kako je ovaj model najbolji, ali i najmanje vjerojatan zbog tehnološke opremljenosti djece.
“Tražimo da se u ovim izvanrednim pandemijskim okolnostima prihvati daleko racionalnija opcija online nastave, kao opcija koju treba doraditi, a koja realno najviše štiti zdravlje građanki i građana RH i naše djece”, zaključili su iz inicijative.