Zvana 'Čežnja' /

Iako duga samo tri kilometra, u Rijeci se gradi najskuplja cesta u Hrvatskoj: O njoj se priča 20 godina

Vrijednost projekta je 520 milijuna kuna, od čega se 85 % financira bespovratno iz eu fondova, a 15 % iz resornog ministarstva

19.3.2021.
13:55
VOYO logo

U Rijeci su u punom jeku radovi na izgradnji ceste koja će biti od iznimne važnosti jer će povezati novi lučki terminal i sam centar sa zapadnim dijelom grada. 

Iako je duga samo tri kilometra bit će to najskuplja cesta u Hrvatskoj usporede li se kilometri i trošak izgradnje. Usto, ima i epitet cesta zvana čežnja jer se o njoj priča 20-ak godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Silovita buka dopire iz utrobe zemlje. Očekivano, stanarima u susjedstvu smeta, ali izbora nema. Na novoj trasi ceste čekićima se buši tunel duži od 1200 metara. 

„Dosad je iskopano 140 metara s ove strane, sa južne, sa sjeverne strane je posao započeo prije 2 tjedna i tu se zbog konfiguracije terena, uvjeta stjenske mase, započelo s opreznim iskopom i ušlo se 8 metara“, rekao je Goran Legac, voditelj projekta. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prolazi ispod niza zgrada i poznatih riječkih nebodera. Buka će biti znatno podnošljivija za deset dana.

„Tu je buka veća od dopuštene, međutim ona je zato što nama nije dozvoljeno miniranje, zbog malog nadsloja i zgrada gore“, rekao je Josip Škorić,predsjednik Uprave Hrvatskih cesta .

Vrijednost projekta je 520 milijuna kuna, od čega se 85 % financira bespovratno iz eu fondova, a 15 % iz resornog ministarstva. Tunel je tek jedan u nizu objekata koji niču usred gradske betonske džungle. 

Riješen niz imovinsko-pravnih odnosa

„Imamo dva nadvožnjaka, podvožnjak ispod željezničke pruge dakle iznimno složena dionica ceste, ako znamo da je 456 milijuna kuna 3 kilometra, znači preko 150 milijuna kuna po kilometru“, dodao je Škorić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toliko koštaju sami radovi. Riješen je niz imovinsko-pravnih odnosa, s trase je iseljeno 19 obitelji. Cesta donosi adekvatan pristup novom lučkom terminalu kao i zapadnoj strani grada. 

„Mislim da ćemo bit među gradovima, ne samo u Hrvatskoj nego i u puno širem okruženju sa izvrsno riješenim prometom kada govorimo o ulasku, odnosno izlasku iz grada jer sa ovim prometnicama vi praktički ulazite sa zaobilaznice u sam centar grada“, rekao je Vojko Obersnel, gradonačelnik Rijeke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako iz suprotnih političkih tabora, gradonačelnik i ministar, ne kriju odličnu suradnju

„Rijeka se polako vraća moru, Rijeka se, evo u ponedjeljak se otvaraju ponude za Porto Baroš za jedan od najvećih projekata, odnosno najveći projekt danas u nautičkom turizmu, to je izgradnja marine“, rekao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.

Ulažu se milijuni, profitirat će Riječani. Novu cestu dobit će najkasnije do kraja 2023.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo