Brza zarada /

I taksisti pokušavaju 'iskoristiti' sezonu. Odbijaju vožnje, pogotovo domaćima: 'Ne žele voziti za cijenu ispod 100 kuna'

Image
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

Dizanje cijena nije neuobičajena praksa tokom ljeta kada je u gradu mnogo stranih državljana

14.8.2021.
8:50
Ivo Cagalj/PIXSELL
VOYO logo

U situaciji kada je sezona u punom zamahu, a ulice vrve turistima, sve više svjedočimo bezobraznim taktikama domaćih poduzetnika koji nastoje maksimalno iskoristiti neznanje stranih državljana. No, takva politika često utječe i na domaće potrošače.

Nakon vijesti da neki iznajmljivači otkazuju ranije ugovorene rezervacije domaćim gostima kako bi svoje apartmane prodali po višim cijenama, na svoje su došli i taksisti koji odbijaju prihvatiti vožnju ukoliko procijene da na njoj neće dobro zaraditi, piše Sloodna Dalmacija koja prenosi ispovijest jedne zakinute Splićanke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Računala sam, neću ići autom zbog gužve, naručit ću "Uber". Odbili su me. Zovem "Cameo" – odbijenica. Ista stvar i s "Boltom". Malo je reći da sam poludila. Nebrojeno sam puta čula kako taksisti na stajalištu ispred Prime govore između sebe da nema šanse da će voziti za cijenu ispod 100 kuna.

Još vam neće primiti ni karticu, samo gotovina igra. Užasno je ovo što rade, ali doći će crna zima i 30 kuna od domaćeg čovika onda će im dobro doći", ispričala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Milivoj Topić, predsjednik ceha prijevoznika pri Udruženju obrtnika grada Splita pojasnio je što leži u pozadini priče. Konkretno, riječ je o liberalizaciji tržišta i prema tome prijevoznici mogu formirati cijene kakve god žele.

"To vam daje za pravo da naplatite svoju uslugu koliko god vi želite. To je tržišno natjecanje", rekao je i dodao:

"Unatrag možda četiri-pet mjeseci zalagali smo se da se uvede red u taksi-prijevoz. Postigli smo nekakav dogovor, sve je već bilo i na papiru, ali resorni ministar Oleg Butković je na kraju sve ignorirao i ostavio stvari kakve jesu, a to su nered i nestransparentnost".

Image
nestaje simbol New Yorka /

S ulica New Yorka počeli su nestajati žuti taksiji, a pandemija bi ih mogla potpuno iskorijeniti

Image
nestaje simbol New Yorka /

S ulica New Yorka počeli su nestajati žuti taksiji, a pandemija bi ih mogla potpuno iskorijeniti

Ističe kako liberalizacija sama po sebi nije negativna, ali je problem u nedostatku kontrola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nismo protiv toga, zalažemo se za uređeno tržište po uzoru na druge europske zemlje, ali i druge članice EU-a imaju liberalizaciju, pa nije ni blizu kaos kao kod nas. Stvorio se takav nered da više nema kontrole i sve to pod izlikom liberalizacije", poručio je Topić.

Na pitanje kako je moguće da taksist odbije vožnju putniku koji traži prijevoz na kraće udaljenosti unutar grada i spreman je to platiti, Topić je za Slobodnu Dalmaciju kazao da postoji mogućnost da se uopće ne radi o taksi-prijevozniku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prije to nije bilo moguće. Kad biste odbili vožnju, imali ste sankcije, pa i mogućnost oduzimanja dozvole. To je ono za što se zalažemo. Ne samo to, već da se zna tko uopće ima pravo i kvalifikacije voziti taksi-prijevoz. Danas imate situacije da kupe na eBayu oznaku "taksi", stave je na automobil i krenu voziti. To su uglavnom ljudi koji i nisu iz Splita, nego su došli opijeni pričom o brzoj zaradi. Zato građanima i odbijaju vožnje, jer njima to nije dovoljna zarada. Ugrožavaju i sigurnost prometa, nesreće su sve češće. Ima ih i ove godine, srećom, bez tragičnih posljedica", napominje Topić.

Građanima savjetuje da se drže gradskih taksi-prijevoznika koji voze tijekom cijele godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo