Reklama za Pipi u kojoj dva dečka zajedno leže na plaži i drže se za ruke, iako to nije prvi put da se u Hrvatskoj (reklami) pojavljuje gay par, izazvala je brojne reakcije.
Kad se o reklami puno priča, onda je to dobra reklama, no nije jedina njezina vrijednost marketinška - za gayeve i lezbijke u Hrvatskoj ona bi mogla označiti prekretnicu. Kao što je pojavljivanje istospolnih parova u mainstream reklamama bila prekretnica i u drugim zemljama.
I dok njih dvojicu na plaži boli pipi, cijela Hrvatska o njima priča. Što bi se reklo u kreativnim krugovima, kampanja je uspješna jer nema tko o njoj ne govori. Promijenilo se vrijeme, ali i vremena pa sve češće vidimo istospolne parove u reklamama, tako je bilo i za jednu banku.
Iako LGBT osobe u Hrvatskoj smatraju da nešto što je svakodnevno i normalno ne bi trebalo izazivati toliku pozornost, pozdravljaju sve veću zastupljenost u kampanjama.
"Ovo je konačna afirmacija na neki način. Svaki brend traži svoj dio na tržištu, ako se na ovakav način pozicionira onda je društvena svijest dovoljno napredovala da im takva pozicija neće naštetiti", smatra Azra Ayyash.
Azra kaže da se kroz posljednjih dvije godine vidi pozitivan pomak u razmišljanju građana.
"Do promjena je došlo, ali po pitanju prava na papiru tu još ima posla. Svijest se itekako mijenja. Ja sam jedna od onih osoba koja čita komentare ispod članaka, prije je bilo svakakvih komentara, a sada pozitivni komentari su najlajkaniji, a na negativne komentare se javljaju najnormalniji ljudi i objašnjavaju im zašto su u krivu", ispričala je Azra.
Nije ovo prvi put da su neke kapmanje preuzele LGBT tematiku, u svijetu se to događalo puno ranije. Prvu takvu reklama u Americi pustila je IKEA još 1994., a kroz godine takve su reklame jednostavno postale učestale.
Prvi deklarirani gay saborski zastupnik, SDP-ov Domagoj Hajduković, isto misli da u 2020. dva muškarca na plaži ne treba smatrati provokativnima.
"Vidite, ako ćemo gledati cijelu Pipi kampanju, ima tu puno provokativnih elemenata koji su van mainstream okvira, ali zanimljivo je da je ovaj element koji prikazuje dva muškarca izazvao reakcije. Rekao bih da postaje mainstream, ali u nekim krugovima ne nažalost, ali vjerujem da hoće čim se velike kompanije ne boje toga i boli ih pipi", rekao je Hajduković.
Dio ljudi koji ne podržava reklamu prijeti da više neće kupovati spomenuti proizvod, ali u tom slučaju bi mogli ostati na kruhu i vodi jer gotovo da nema velikog svjetskog brenda koji u svojim reklamama nije imao LGBT osobe. Doduše, češće u inozemstvu nego ovdje, ali i to se mijenja.