Od 15,5 milijuna kuna koje HTZ planira potrošiti u 2010. godini, Google već ima osiguran posao od najmanje pet milijuna kuna. Dosad nikakav natječaj nije objavljen, no, zakonski je ovaj posao legalan jer ugovori za internetsko oglašavanje prema Zakonu o javnoj nabavi ne podliježu javnom natječaju bez obzira na njihov iznos, piše Poslovni dnevnik.
Inače, i lani je za internetsko oglašavanje turizma Hrvatska turistička zajednica mimo natječaja potrošila 5,1 milijun kuna, a ove će godine utrošiti trostruko više, 15,5 milijuna kuna. Osim Googlea ove će godine HTZ bez natječaja novac za internetsko oglašavanje podijeliti i nizu drugih svjetskih portala poput Yahooa, a najposjećeniji mogu očekivati tri milijuna kuna za oglašavanje "bannerima".
Nadalje, dva milijuna kuna razdijelit će Web 2.0 servisi Facebook, Twitter, Delicious, ali i Yahoo kao vlasnik Flickra te ponovno Google kao vlasnik YouTubea i Picasse te ciljani blogovi. Preostalih 5,5 milijuna kuna HTZ u svom programu navodi da će podijeliti za online oglašavanje na 13 emitivnih tržišta, a najzastupljeniji ćemo biti u Njemačkoj, Italiji, Poljskoj i skandinavskim zemljama.
Međutim, HTZ u svom programu navodi da će srezati troškove ako im država iz proračuna ove godine ne uplati očekivanih 112 milijuna kuna, iz čega se može zaključiti da te poslove zapravo financiraju porezni obveznici. U HTZ-u nisu bili dostupni za komentar o netransparentnosti sklapanja ovakvih ugovora.
Prethodni članak:
arti-201001220683006