HRVATSKOJ PRIJETI POTPUNI KOLAPS SEZONE: /

Preko ljeta možda pomognu domaći gosti, a u normalu nas vraća samo jedna stvar

Image
Foto: Duško Jaramaz / PIXSELL

"Covid-19 ima snažan utjecaj na turističku industriju, a globalno se očekuje pad ukupnog prometa između 25 i 35 posto.

9.4.2020.
9:27
Duško Jaramaz / PIXSELL
VOYO logo

Zbog velikog pada prometa i neizvjesnosti oko pandemije Covida-19, turistička industrija uspjet će se pripremiti za "sutra", odnosno za nastavak poslovanja u budućnosti samo uz zajedničke napore s vladama, poruka je s prve digitalne svjetske konferencije o turističko-hotelskoj industriji "Hospitality Tomorrow", prenosi Novi list.

Konferencija održana 7. travnja u organizaciji najvećeg globalnog organizatora -tvrtke Bench Events u virtualnom je prostoru zabilježila više od 6600 prijava sudionika iz cijelog svijeta, među kojima i stotinjak turističkih lidera iz najvećih privatnih i strukovnih organizacija. Oni su na više desetaka različitih tematskih panela raspravljali o utjecajima pandemije na industriju, razmjenjivali iskustva, ideje, planove i očekivanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pad prometa do 35 posto

Iz Hrvatske je na toj konferenciji sudjelovao partner konzultantske tvrtke Horwath HTL Hrvatska te globalni direktor turističkog savjetovanja u Horwath HTL International Siniša Topalović, i to na panelu o primjerima kriznog menadžmenta u svijetu uslijed Covida-19.

"Covid-19 ima snažan utjecaj na turističku industriju, a globalno se očekuje pad ukupnog prometa između 25 i 35 posto. Mnogo snažniji padovi očekuju se na razini europskih država, među kojima i u Hrvatskoj", ističe za Hinu Topalović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Smatra i da je Hrvatska u takvim okolnostima u velikom riziku od potpunog kolapsa sezone, što je uvjetovano internom zdravstvenom situacijom u zemlji te još i više ponašanjem drugih država - glavnih emitivnih tržišta za hrvatski turizam.

"Ako se kod njih nastavi restriktivna politika vezana uz putovanja u inozemstvo, Hrvatska će pretrpjeti velike padove u turizmu, potencijalno i više od 80 posto na godišnjoj razini", iznosi Topalović, dodajući da se i u Hrvatskoj, kao i globalno, očekuje oporavak u obliku slova W.

To znači da bi se ovoga ljeta, uglavnom temeljem nacionalne potražnje i 'drive-in' (auto) dosega te uz uvjet bolje zdravstvene situacije, mogao očekivati blaži rast prometa.

Povratak u 'normalu' nakon otkrivanja cjepiva

No, nakon toga opet slijedi pad turističke aktivnosti, sve do iduće godine, kada se očekuje povratak u normalu nakon otkrivanja cjepiva, komentira Topalović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog toga ističe da je važno da Hrvatska osigura dugoročni mehanizam potpore turističkom sektoru, kako bi sačuvao radna mjesta i vitalnost turističkih tvrtki, na tragu onoga što rade i druge države. S obzirom na to da se globalno očekuje proces oporavka dulji od godinu dana, turističkom sektoru bi trebalo osigurati potporu države na razdoblje od 12 mjeseci.

"Nakon propuštene sezone 2020., novi val prihoda može se očekivati tek u ljeto 2021., a do tada treba preživjeti. To preživljavanje treba biti zajednički napor turističke industrije i Vlade", naglašava Topalović, poručujući da su slični bili i zaključci virtualne konferencije "Hospitallity Tomorrow", kao i primjeri kriznog upravljanja i priprema za oporavak drugih zemalja koje su iznosili sudionici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Relativno dobrim u svemu tome ocjenjuje što se realizacija započetih investicijskih ciklusa na razini Europe za sada nastavlja, dok su nove investicije uglavnom u fazi pripreme ili na odobravanju financiranja.

"Jasno, konačna odluka oko početka realizacije novih projekata je na investitorima, koji trenutačno razmatraju moguće negativne učinke zdravstvene krize na globalno gospodarstvo i sukladno tome i na izvedivost projekata u kratkom roku. U ovim okolnostima, valja očekivati i pojačani val transakcijske aktivnosti tijekom 2020. i 2021.", zaključuje Topalović.

Najnovije vijesti o epidemiji koronavirusa u Hrvatskoj i svijetu pratite ovdje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo