"Na našu veliku žalost, nikakav dogovor nije postignut ", kaže Ivana Lojo iz Štrajkaškog odbora. Dodaje da su razgovori tijekom srijede više nalikovali postavljanju ultimatuma nego racionalnom dijalogu.
Iz Croatia Airlinesa pak stiže priopćenje u kojem navode da je "uprava Croatia Airlinesa sindikatima SKOZ i HSPP ponudila maksimalno moguće ustupke u pogledu materijalnih i nematerijalnih prava, koja su sastavni dio programa restrukturiranja".
Očigledno je kako od svojih zahtjeva ne odustaje ni jedna ni druga strana, pa će tako i u četvrtak doći do poremećaja u avionskom prometu, a nacionalni avioprijevoznik već treći dan zbrajati gubitke.
"Što će se točno događati – ne znamo. Mi se ponovo okupljamo pred upravnom zgradom, no nismo sigurni hoće li nas uprava uopće pozvati na razgovore. Oni su danas izjavili da njihova ponuda stoji do ponoći. Ne znamo što možemo očekivati u četvrtak", kaže Lojo.
Uprava ostaje pri tom da su uštede nužne, što znači uskrata dijela prava i smanjenje plaće za 20 posto. Predsjednik uprave Krešimir Kučko je istaknuo da ne postoji drugi način uštede.
"Ne radi se o popuštanju nego o tome da se plan restrukturiranja mora provesti u zacrtanim brojkama. Dijalog s naše strane nikad nije bio sporan", rekao je Kučko.
Za letove tijekom četvrtka ukupno je predbilježeno oko 5.600 putnika, a određene poremećaje u planiranom putovanju može osjetiti jedna petina.
Manje plaće za spas nesposobnih
Podsjetimo, piloti i kabinsko osoblje CA traže zadržavanje svih stečenih prava prema kolektivnom ugovoru iz prošle godine, te ne pristaju na novi kolektivni ugovor prema kojem bi im plaće bile 20 posto manje.
Štrajkaši tvrde da problem Croatia Airlinesa nisu ni piloti ni kabinsko osoblje, nego uprava koja godinama generira gubitke i tvrtku je dovela na rub opstanka. Kažu da je riječ o istoj garnituri ljudi koja se godinama smjenjuje na različitim pozicijama, koja godinama nudi rješenja kojima je cilj da sve ostane kako je bilo.
Piloti i stjuardese poručuju da ne namjeravaju prekinuti štrajk bez obzira na prijetnje otkazom koje je izrekao ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić i pozivaju ga da dođe riješiti problem, pa ako treba, kako je sam rekao, i čarobnim štapićem.
Razočarani postupcima kolega, zbog kojih strahuju i za vlastitu plaću i radno mjesto, sindikati Croatia Airlinesa koji nisu u štrajku pokrenuli su peticiju protiv štrajka.
Peticiju su pokrenuli jer, kažu, žele nastavak poslovanja Croatia Airlinesa.
"U trenutku kad u Hrvatskoj građani štrajkaju jer ne primaju redovito plaću, naše kolege štrajkaju jer im prosječna primanja iznose i do 28 tisuća kuna.
Razumijemo da se naši kolege bore za prava, ali ako to znači da za mjesec dana svi nećemo imati gdje raditi, onda to ne podržavamo i ne odobravamo. Oni će uzeti ogromne otpremnine za koje pregovaraju i zaposliti se u drugim zrakoplovnim kompanijama, a mi ćemo ostati na cesti. Ako je nekim kolegama koji rade u Croatia Airlinesu dovoljna plaća od 4.000 i 5.000 kn, a u nekim slučajevima i manje, opravdano se pitamo zašto kolegicama u SKOZU nije dovoljna prosječna plaća od 9.500 kn?
Ovim putem apeliramo na vas, da se čuje glas i ostalih zaposlenika koji tiho i marljivo rade svoj posao daleko od kamera, ne sjede u kafiću pored zgrade uprave boreći se za svoja prava uz kavicu, nego naprosto žele imati gdje raditi i redovito primati plaću", dio je pisma koje je stiglo iz Croatia Airlinesa, a koje potpisuju 'obični zaposlenici'.
Inače, štrajkašima podrška stiže sa svih strana, pa tako od četvrtka u "bijeli štrajk" kreću Kontrola leta te sindikati Zračne luke Split i Zračne luke Zagreb, ali i sindikat mehaničara u sklopu CA. "Bijeli štrajk" znači rad manjim intenzitetom.
U znak solidarnosti s pilotima i stjuardesama u štrajku, sindikat strojovođa javio je da će na dva sata prekinuti putnički i teretni promet.