Pandemija koronavirusa natjerala nas je da više brinemo o higijeni. Naučili smo ne samo da moramo prati ruke, već i kako ih prati, a većina u torbi nosi dezinficijens. Iako su većinom bazirani na alkoholu, jedna hrvatska tvrtka je razvila proizvod čiji je glavni sastojak za dezinfekciju - voda.
Bez alergijskih reakcija
Nekoliko litara dezinficijensa, nešto električne energije kako biste pokrenuli uređaj i dezinfekcija može početi. I to tako da ovaj stroj raspršuje maglicu bezalkoholnog dezinficijensa na bazi aktiviranih iona vode.
''Kada koronavirus dođe u doticaj s našim proizvodom, dolazi do
reakcije u smislu da se razbija ta lipidna ovojnica, odnosno
enizmatskim putem razara tu samu stanicu koronavirusa'',
objasnila je Lana Brkić, voditeljica za istraživanje i razvoj u
Magdis Grupi.
Maglica lebdi u zraku do četiri sata i potpuno dezinficira
prostor. U njemu se odmah može boraviti bez straha od osipa ili
alergijskih reakcija.
''Nije agresivno, nije toksično, nije štetno. Neke studije od
ranije su pokazale da ima učinak bolji od samog alkohola'',
dodaje Brkić.
Koristi se na različitim mjestima. Od hotelskih soba, dječjih
vrtića i skladišta pa sve do manjih prostora poput brodskih
kabina.
Prepoznati i izvan Hrvatske
''Tako da smo napravili sustav koji je jednostavan za korištenje
i smatramo da nije skup, da je cjenovno prihvatljiv. Samo
zamagljivanje hotelske sobe traje. Ovisno naravno o njenoj
veličini, ali možemo reći 3 do 5 minuta i košta nekakvih 5 do 6
kuna ako je hotelska soba za kategorizaciju s 4 zvjezdice'',
izjavio je predsjednik Uprave u Magdis Grupi Marko Gross.
Cijena jednog uređaja odnosno zamagljivača je do pet tisuća kuna
s time da ćete za jednu litru otopine izdvojiti pedeset kuna.
Konkretno, kada govorimo o dezinfekciji prostorije, po
kvadratnome metru ćete izdvojiti svega devetnaest lipa.
Potencijal ovog dua za dezinfekciju prepoznat je i izvan
Hrvatske.
''Već smo uspješno izvezli za tržište Crne Gore koji za svoje
hotele koriste taj sustav, imamo dalje sada izvoz koji ide prema
Grčkoj opet u nautičkom segmentu, razgovaramo sa najvećom
svjetskom čarter kompanijom koja isto tako na tri kontinenta ima
svoje baze'', kazao je Gross.
Novi val koronavirusa sa sobom nosi i nove izazove, kako u
zdravstvu tako i u poduzetništvu. Ova tvrtka iz Male Gorice,
spremna je za veliko tržište.