Hrvatska je ovih dana u cijelom svijetu bila totalni hit. Zvuči nevjerojatno, ali objave o našoj zemlji ovih su dana diljem svijeta pročitane oko 60 milijarda puta. Takva promocija vrijedna je gotovo 4 milijarde kuna! Profitirati bi trebao turizam, ali zbog najavljenih radova na sportskoj infrastrukturi i građevina. Značajno je rasla osobna potrošnja, a zbog svih ovih trendova - mogao bi porasti i BDP.
Dok ne stigne nova roba – samo mali dio je sve što im je trgovini ostalo od opreme Vatrenih. Doduše imaju još dva dresa, no s potpisima igrača. Da su kojim slučajem na prodaju i oni bi otišli jer kupci ovih dana nisu pitali za cijenu.
"Ostale su jedino hlačice. Ovo je u 25 godina firme najveća prodaja što se tiče dresova, prodano je oko dvadesetak puta više nego inače!" kazao je Ivan Miloloža, voditelj poslovnice za prodaju sportske opreme.
Samo u ovom lancu trgovina oko šest tisuća komada. Na karti su označili zemlje gdje su dresove prodali putem webshopa. "Najpopularniji su bili crni, potom bijeli pošto su crni rasprodani, a od igrača najpopularniji su bili Modrić, Rakitić, Mandžukić i, po novome, Rebić!" nadodaje Ivan Miloloža.
Kao nikad prodavalo se ovih dana i pivo. Jer na dane utakmica s uobičajenih milijun i pol - potrošnja je išla na dva i pol milijuna litara! "To je san snova za pivare. Znači proći svih sedam utakmica, imati na raspolaganju i to sedam utakmica, tako reći sa sedam pobjeda jer naša zadnja utakmica u finalu je isto bilo pobjeda. Što se tiče potrošnje - definitivno!" smatra Pero Ivanković, predsjednik Udruge pivara HGK.
PIK javlja prodali su 10 milijuna ćevapa i 2 milijuna kobasica. Ukupno je u Hrvatskoj za vrijeme Prvenstva potrošeno 9,3 milijarde kuna!
A na primjeru Španjolske koja je nogometom vladala od 2008. do 2012., Zvonimir Savić iz HGK objašnjava što i bismo mogli očekivati.
"Prema procjenama ekonomista, u Španjolskoj je u tim godinama lagano potaknut gospodarski oproavak na razini procjena od 0,25 do 0,5 postotnih bodova poticaja rastu u odnosu da nije bilo takvog svjetskog prvenstva i rezultata koji su ostvarili", objašnjava Zvonimir Savić, Sektor za financijske institucije i ekonomske analize HGK. Ističe, profitirati bi sada, zbog sportske infrastrukture - mogla građevina. A prije svega turizam!
Što je ovo prvenstvo značilo za prepoznatljivost zemlje, govori podatak o milijun objava o Hrvatskoj koje su u cijelom svijetu pročitane oko 60 milijardi puta!
"Zanimljivo je da je jedan svjetski proizvođač opreme, znamo koliko je uložio u ovu kampanju za Svjetsko prvenstvo, i s obzirom na rezultat koji su postigli sada i s obzirom na to što je postigla Hrvatska - takva kampanja za ovakvu promociju bi koštala oko 600 milijuna dolara!" izjavio je Marko Štefanek, voditelj odjela klijenata tvrtke za praćenje online medija.
Stručnjak za konzulting u turizmu, Siniša Topalović objašnjava - kvadratići su sada jedini globalno prepoznati brand Hrvatske i treba ga iskoristiti.
"Zapravo na razini turističkog brendinga i promocije - interpretirati na jedan moderniji i suvremeniji način upravo tu priču crvenog i bijelog i naših kvadratića!" pojašnjava Siniša Topalović.
Stručnjaci tvrde, ne treba podcjeniti niti psihološki element. Jer Vatreni su sada primjer svima u zemlji da se uz trud i predanost može doći do svjetskog uspjeha.