S rastom cijena - mijenjaju se potrošačke navike. Sada imamo i konkretne brojke - 70 posto kupaca kupuje manje takozvanih impulzivnih proizvoda, odnosno slatkiša i drugih stvari uz blagajnu. Građani ogorčeni zbog silnih odricanja. Traže da rast cijena prati i rast plaća pa da se mogu vratiti starim dobrim navikama.
U trgovine planski ide sve više građana. Pa za slatkišima uz blagajnu ne posežu kao prije.
Impulzivno kupuje oko 40 posto potrošača. Od toga najviše žvakaće gume, 46 posto i čokoladice - 32 posto. Tek onda kao najčešći izbor s oko 9 posto slijede bomboni, pa vlažne maramice, a tek onda građani posežu za slanim grickalicama.
Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača ističe: "Trgovci to i stavljaju tako da nas navuku, zato se i zove impulzivna kupnja, da kupimo ono što nismo namjeravali - ali ljudi se više na to ne obaziru jer je bitnije da ima za kruh i mlijeko i sve ostalo, a ovo mu je zadnja briga".
Pa manje impulzivnih proizvoda sada kupuje čak 70 posto potrošača. Jer zbog visokih cijena primorani su štedjeti.
Riječanka Branka Čančarević ističe: "Katastrofa! Sve je išlo gore, a mirovine, plaće - nemam riječi. Nemam riječi stvarno, ja sam baš razočarana".
Sugrađanin Milan Bauk dodaje: "Jedem ono što si mogu priuštiti. Prije sam mogao puno više toga, sada sam dosta toga uskratio".
Josipa Komljenović govori: "Velik je porast cijena, cijene su išle gore od 10 do 30 posto. I nema drugog načina nego kupiti to što se nudi, ali onda moramo gledati da su nam i plaće veće, što najčešće nije slučaj".
Uz silna poskupljenja, građanima je teško postalo izdvojiti za osnovne namirnice, pa se žvake i slatkiši za neke pokazuju kao pravi luksuz.