Ukoliko se ovo tumačenje primjeni na slučaj Tomislava Horvatinčića koji je zbog navodnog gubitka svijesti oslobođen krivnje za izazivanje pomorskog udesa u kojem su u kolovozu 2011. godine poginuli supružnici Salpietro iz Italije, onda je izvjesno očekivati dodatne provjere Horvatinčićeve zdravstvene sposobnosti za upravljanje bilo kojim prometnim sredstvom.
Naime, tijekom ponovljenog suđenja vještaci su analizirali očito ozbiljne degenerativne promjene u dijelu njegove vratne kralježnice koje su na kraju, kako je zaključio Općinski sud u Šibeniku, dovele do gubitka svijesti.
I njegova partnerica Anica Đerđe Dilber u izmijenjenom iskazu opisala je da mu je tijekom upravljanja gilserom u šibenskom akvatoriju glava klonula, te dodala kako je i nekoliko mjeseci prije toga pao na ulazu jednog hotela zbog gubitka svijesti.
U Zakonu o sigurnosti prometa na cestama precizno piše: "Ako se na liječničkom pregledu ili u tijeku liječenja utvrdi da vozač boluje od bolesti ili ima invalidnost radi koje nije više sposoban sigurno upravljati vozilom, liječnik koji je obavio pregled ili je liječio vozača te izabrani liječnik dužan je uz upozorenje bolesniku o tome obavijestiti policijsku upravu ili postaju u kojoj osoba ima prijavljeno prebivalište". Propisana kazna u slučaju da se to ne učini iznosi od pet do 15 tisuća kuna.
Pravni stručnjaci s kojima smo nakon presude Horvatinčiću razgovarali, upozoravaju kako bi prihvaćanje sinkope, odnosno kraćeg gubitka svijesti kao razloga za gubitak nadzora nad upravljačem, moglo postati opasan presedan u domaćoj sudskoj praksi koja se bavi sankcioniranjem prometnih prekršaja. Naime, mnogi vozači mogli bi tvrditi da su nakratko, iz neobjašnjivog razloga, izgubili svijest, što i je slučaj kod sinkope. Vještaci to, kako se vidi i po Horvatinčićevom slučaju, iznimno teško mogu dokazati, a u nedostatku dokaza još bi pokoji sudac mogao pribjeći tumačenju kakvo je zauzelo vijeće Općinskog suda u Šibenku sa sutkinjom Majom Šupe na čelu, te po na čelu 'in dubio pro reo' (u dvojbi u korist okrivljenika, op.a.) osloboditi krivca za nesreću odgovornosti.
"Horvatinčić i nakon nesreće upravlja vozilima, a ima sinkopu. S obzirom na svoje stanje trebao bi raditi novo liječničko uvjerenje. Je li uopće prijavljeno njegovo novo zdravstveno stanje? Ako se okrivljeni brani stanjem sinkope u kojem se iznenada pada u nesvijest, trebao bi prijaviti da u vožnji može ostati bez svijesti”, istaknula je nakon oslobađajuće presude šibenska tužiteljica Irena Senečić.
Međutim, tužiteljica Senelčić može i sama poslati Horvatinčića na liječnički pregled. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama 'zahtjev za upućivanje vozača na izvanredni nadzorni zdravstveni pregled može podnijeti svako tijelo nadležno za nadzor prometa na cesti (unutarnji poslovi, inspekcije i sl.), državni odvjetnik, sud i pravna ili fizička osoba kod koje je vozač zaposlen'. I oni, ako to ne učine mogu biti kažnjeni novčanom kaznom.