Hrvatska narodna banka uskoro kreće u kampanju za zamjenu kune u euro, koja će biti vrlo opsežna i bogata brojnim sadržajima, kako i priliči jednom tako važnom događaju kao što je ulazak Hrvatske u eurozonu 1. siječnja 2023. piše u utorak Večernji list. Kako bi se podigla javna svijest o uvođenju eura, u Narodnoj banci pripremili su natječaj za usluge kreiranja i provođenja informativne nacionalne kampanje u cilju provedbe Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom, procijenjene vrijednosti od 27 milijuna kuna.
Kampanja će biti podijeljena u više grupa pa je tako za izradu promidžbene kampanje previđen budžet od 6,8 milijuna kuna dok je za strategiju oglašavanja u medijima te planiranje i zakup medijskog prostora procijenjena vrijednost 14,5 milijuna kuna. Za usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije javnih događanja predviđen je iznos od 1,55 milijuna kuna, a za organizaciju i vođenje pozivnog centra 800.000 kuna. Za organizaciju i provođenje istraživanja javnog mnijenja planira se izdvojiti 400.000 kuna, a za realizaciju putujuće izložbe Euro na kotačima 2,95 milijuna kuna.
Bitan je i datum
Kao glavni ciljevi ove informativne kampanje u pripremljenoj natječajnoj dokumentaciji navodi se i upoznavanje građana sa svim prednostima uvođenja eura i njihovo informiranje o datumu uvođenja eura i fiksnom tečaju konverzije…
Kampanja ima za cilj i informiranje građana o kretanju potrošačkih cijena za odabranu skupinu robe i usluga te slanje poruke da euro neće dovesti do rasta cijena koji bi narušio životni standard. Građane će se informirati i o tome kako će ih Vlada RH zaštititi od neopravdanog rasta cijena, a jedan od ciljeva je i da se doprinese rastu podrške građana euru.
U kampanji će se posebna pozornost posvetiti upravo podizanju svijesti o mjerama za zaštitu potrošača, s obzirom na rezultate ispitivanja javnog mnijenja prema kojima je znatan postotak građana izrazio zabrinutost da bi uvođenje eura moglo dovesti do zamjetnog povećanja razine cijena.
Smanjenje osjećaja nesigurnosti građana
Kako se navodi u dokumentaciji, kampanjom se želi smanjiti osjećaj nesigurnosti građana, odnosno osjećaj da će "biti prevareni" u procesu zamjene kune za euro.
Naglasit će se stoga da uvođenje eura kao nacionalne valute dovodi do bržeg, povoljnijeg i sigurnijeg poslovanja, većih investicija, a time i do gospodarskog rasta i povećanja životnog standarda. Kampanjom se građane želi uvjeriti i da je euro naš novac koji nam daje nam snagu, stabilnost i potencijal za povećanje životnog standarda i opće dobrobiti društva, piše novinar Večernjeg lista Josip Bohutinski.