IMA SE, MOŽE SE / Hrvatska uvodi euro, a građani bi nešto o tome trebali i znati: HNB će u kampanju ulupati 27 milijuna kuna

Image
Foto: Shutterstock

Hrvatska narodna banka potrošit će 27 milijuna kuna za informativnu kampanju o uvođenju eura, a za istraživanje javnog mnijenja se samo planira potrošiti 400.000 kuna

26.4.2022.
10:55
Shutterstock
VOYO logo

Hrvatska narodna banka uskoro kreće u kampanju za zamjenu kune u euro, koja će biti vrlo opsežna i bogata brojnim sadržajima, kako i priliči jednom tako važnom događaju kao što je ulazak Hrvatske u eurozonu 1. siječnja 2023. piše u utorak Večernji list. Kako bi se podigla javna svijest o uvođenju eura, u Narodnoj banci pripremili su natječaj za usluge kreiranja i provođenja informativne nacionalne kampanje u cilju provedbe Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom, procijenjene vrijednosti od 27 milijuna kuna.

Image
NEMA NAZAD /

Koliko je dobro uvođenje eura za Hrvatsku? Stručnjak: 'Sada je kasno za odustajanje, ali on će biti 'krivac' za mnogo toga'

Image
NEMA NAZAD /

Koliko je dobro uvođenje eura za Hrvatsku? Stručnjak: 'Sada je kasno za odustajanje, ali on će biti 'krivac' za mnogo toga'

Kampanja će biti podijeljena u više grupa pa je tako za izradu promidžbene kampanje previđen budžet od 6,8 milijuna kuna dok je za strategiju oglašavanja u medijima te planiranje i zakup medijskog prostora procijenjena vrijednost 14,5 milijuna kuna. Za usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije javnih događanja predviđen je iznos od 1,55 milijuna kuna, a za organizaciju i vođenje pozivnog centra 800.000 kuna. Za organizaciju i provođenje istraživanja javnog mnijenja planira se izdvojiti 400.000 kuna, a za realizaciju putujuće izložbe Euro na kotačima 2,95 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bitan je i datum

Kao glavni ciljevi ove informativne kampanje u pripremljenoj natječajnoj dokumentaciji navodi se i upoznavanje građana sa svim prednostima uvođenja eura i njihovo informiranje o datumu uvođenja eura i fiksnom tečaju konverzije…

Kampanja ima za cilj i informiranje građana o kretanju potrošačkih cijena za odabranu skupinu robe i usluga te slanje poruke da euro neće dovesti do rasta cijena koji bi narušio životni standard. Građane će se informirati i o tome kako će ih Vlada RH zaštititi od neopravdanog rasta cijena, a jedan od ciljeva je i da se doprinese rastu podrške građana euru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U kampanji će se posebna pozornost posvetiti upravo podizanju svijesti o mjerama za zaštitu potrošača, s obzirom na rezultate ispitivanja javnog mnijenja prema kojima je znatan postotak građana izrazio zabrinutost da bi uvođenje eura moglo dovesti do zamjetnog povećanja razine cijena.

Smanjenje osjećaja nesigurnosti građana

Kako se navodi u dokumentaciji, kampanjom se želi smanjiti osjećaj nesigurnosti građana, odnosno osjećaj da će "biti prevareni" u procesu zamjene kune za euro.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naglasit će se stoga da uvođenje eura kao nacionalne valute dovodi do bržeg, povoljnijeg i sigurnijeg poslovanja, većih investicija, a time i do gospodarskog rasta i povećanja životnog standarda. Kampanjom se građane želi uvjeriti i da je euro naš novac koji nam daje nam snagu, stabilnost i potencijal za povećanje životnog standarda i opće dobrobiti društva, piše novinar Večernjeg lista Josip Bohutinski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo