od 2022. godine /

Gužve, rampe i gotovina odlaze u povijest! Istražili smo kako će izgledati nova naplata cestarina

Na naplatnim kućicama više neće raditi ljudi. Dio djelatnika dobit će novi posao u HAC-u, a dio - otkaz

11.7.2019.
11:40
VOYO logo

Bez plaćanja gotovinom, bez djelatnika da je prime, bez rampi na ulazu - tako će izgledati novi sustav naplate cestarina na autocestama za dvije godine.

Značit će to smanjenje gužvi, pogotovo tijekom turističke sezone. A budući da više neće biti novčanica, malverzacije unutar sustava naplate trebale bi postati stvar prošlosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gužve, čekanje u redu i plaćanje gotovinom na autocestama - odlaze u povijest.

"Danas smo imali prezentaciju novog sustava naplate cestarine koji je beskontaktni. To je bila odluka Vlade, po kilometru. Znači kombinacija ENC uređaja i budućeg očitanja registarskih oznaka", rekao je ministar Oleg Butković

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više neće biti rampi

Novi sustav naplate trebao bi proraditi za dvije godine. Teretna vozila će plaćati ENC uređajem, a vozači osobnih automobila aplikacijom.

Svoju bankovnu karticu unijet ćete u aplikaciju. I kada dođete do naplatnih postaja, kamere će očitati vašu registraciju i put vam je slobodan. Također, više neće biti rampi.

Taj 570 milijuna kuna vrijedan sustav trebao bi spriječiti malverzacije na naplatnim postajama, o kojima je za RTL eksluzivno svjedočio bivši blagajnik

"Na većoj naplatnoj postaji kada je promet pojačan preko ljeta, blagajnik je mogao u 20 smjena uzet 20 tisuća kuna bez problema. Ukrast 20 tisuća kuna? Otuđiti", govorio je bivši blagajnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takve krađe više neće biti moguće. Ponajprije zato što na naplatnim kućicama više neće raditi ljudi. Dio djelatnika dobit će novi posao u HAC-u, a dio - otkaz. Novi sustav znači i uštedu: novca autocestama, a vremena građanima.

Jer sadašnjim načinom plaćanja: gotovinom, karticom, ENC-om ili brzim ENC-om - naplatne postaje u sat vremena uspije proći 2150 vozila. Novim sustavima naplate - očitanjem registracije i ENC-om, u jednom satu proći će 800 vozila više - njih 3000.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To veseli vozače jer sadašnji sustav plaćanja cestarine, kažu, nije dobar.

"Kompliciran je. Je li prespor? Je, jako, prespor i preskup", govori Josip.

U susjednim zemljama - poput Slovenije, Austrije ili Mađarske, plaćanje cestarine aplikacijom već je uobičajeno.

"Čitao sam o tome. Koliko će biti dobro, vidjet ćemo. Ja mislim da će to bit ok", dodaje Marko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nikakvo drastično poskupljenje cestarina se neće dogoditi"

"Mi koji dolazimo izvana, koji plaćamo, jako su skupe. Znam da je Zadar - Zagreb 150 kuna. Je li to previše? Mislim da je", kaže Marinka iz BiH.

U Ministarstvu kažu, cestarina neće poskupjeti, ali ne najavljuju ni da će pojeftiniti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nikakvo drastično poskupljenje cestarina se neće dogoditi. To nije naš cilj. I to se kosi s onim što mi želimo", uvjerava Butković.

A cijene će, vjerojatno kao i do sada, u turističkoj sezoni biti nešto više. Ako to znači da ćemo prije stići na godišnji jer pred rampom više nećemo morati stati - možda taj kompromis i nije toliko loš.

sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo