GUP PREDVIĐA NOVE JAVNE GARAŽE: /

'Dok u Europi i svijetu miču vozila iz središta grada, u Zagrebu su ulice skladišta automobila'

Image
Foto: Davor Višnjić / PIXSELL

Na neki su nam način ulice u Donjem gradu postala skladišta parkiranih automobila.

9.2.2020.
19:40
Davor Višnjić / PIXSELL
VOYO logo

I stručnjaci potvrđuju da Zagreb ima velikih urbanističkih problema te da komunalnoj i prometnoj infrastrukturi treba dobro planiranje. O tome je za RTL Danas govorio profesor s Prometnog fakulteta u Zagrebu Marko Šoštarić, koji sa stručnom skupinom uz Generalni urbanistički plan (GUP) istodobno radi i na masterplanu prometnog sustava Grada Zagreba.

Mnogo je rasprava izazvalo to što prijedlog novog GUP-a predviđa ponovnu dozvolu gradnje javnih garaža u središtu grada, što je dosad bilo zabranjeno kako bi se izbjegao priljev vozila, a i gradnja nebodera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ZAGREBAČKI ARHITEKTI UPOZORILI NA OPASAN PRESEDAN: /

Amandmanima GUP-a se omogućuje prenamjena 530.000 kvadrata zemljišta

Image
ZAGREBAČKI ARHITEKTI UPOZORILI NA OPASAN PRESEDAN: /

Amandmanima GUP-a se omogućuje prenamjena 530.000 kvadrata zemljišta

Previše parkiranih vozila na gradskim ulicama

Šoštarić potvrđuje kako je trend u drugim gradovima suprotan onome što se želi postići s GUP-om. U drugim europskim gradovima nastoji se, naime, automobile maknuti iz središta grada te više koristiti javni prijevoz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trend u Europi i svijetu je da se automobili miču iz centra grada, a da prometni sustav centra gradova bude baziran na održivim oblicima prometovanja poput pješačenja na kraćim udaljenostima, bicikliranja za malo duže udaljenosti te javnog prijevoza za još veće udaljenosti", kazao je Šoštarić.

Međutim, ističe on, prometni sustav zagrebačkog Donjeg grada dosta je kompleksan zbog mnogo parkiranih vozila na ulicama.

"Na neki su nam način ulice u Donjem gradu postala skladišta parkiranih automobila. Oni zauzimaju ogromne količine jako vrijednog prostora", kaže Šoštarić objašnjavajući kako je koncept da se ti automobili prebace s ulica u garaže, a prostori na ulicama ostanu za druge funkcije za ljude.

Trend je bicikliranje, a premalo je biciklističkih staza

Na pitanje bi li veći broj garaža privukao još više ljudi da s automobilima dolaze u središte grada, Šoštarić je kazao da bi svaka garaža morala kompenzirati dio parkirališnih mjesta s površine te da je to namjera novog GUP-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sada je trend bicikliranje, odnosno odlazak biciklom na posao, u školu ili na fakultete, a ne samo za rekreaciju. Znamo da u središtu Zagreba nemamo dovoljno dobre biciklističke staze i da za njih nemamo prostora. Ako zbog tih garaža Zeleni val izgubi jedan red parkiranja i tu dobijemo dobre biciklističke staze ili dobijemo električni autobus koji će ići Zelenim valom uokrug, to je onda pozitivno", kazao je Šoštarić za RTL.

Naglasio je da bi se kod svake promjene u prostoru koju donosi GUP trebalo detaljno razraditi i prometno rješenje oko te mikrolokacije te prometno rješenje za povezivanje novih sadržaja s ostatkom grada. Također je napomenuo kako u zakonu imamo određeno da se kod gradnje zgrade mora odrediti minimalni broj novih parkirališnih mjesta, dok je u Europi i svijetu praksa da se za zgrade definira maksimalni broj parkirališnih mjesta kako se ne bi stvarala gužva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mijenjaju se tehnologije i pristup. Prije 20 godina bilo je bitno imati automobil, dok je danas trend u centru grada ne imati automobil nego koristiti javni prijevoz, a automobil iznajmiti povremeno, za neke vožnje vikendom ili kada idemo na godišnji odmor", zaključio je Šoštarić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo