Nikola Grmoja u Saboru je govorio "jednoj mogućoj velikoj aferi u Ministarstvu vanjskih poslova".
Kazao je kako je predsjednik Sabora Jandrović od prije upoznat s informacijom o sudjelovanju više diplomata u organiziranim prevarama na štetu proračuna. Grmoja je zatim naveo nekoliko primjera navodnih prijevara, a u jednom trenutku kolege iz SDP-a zamolio je da svoju prepirku završe izvan sabornice kako bi on mogao reći što ima.
Predstavku je, kaže Grmoja dobio i Plenković, koji nije reagirao.
"Javnost zaslužuje znati zbog čega premijer prikriva moguće prevare u Canberri i Washingtonu", kaže Grmoja.
Jadnroković mu je objasnio da je prijava podnesena i DORH-u zbog čega smatra da se oni time trebaju baviti. Grmoja mu je odgovorio da je bio zamoljen svim zastupnicima prenijeti predstavku što nije učinio.
Hrvoje Zekanović danas je u Saboru govorio o "govoru mržnje" te se referirao na nedavne izjave zastupnika Nenada Stazića, između ostalog na Facebook status "jeste li za to da pri odlasku u Irsku hrvatski branitelji imaju prednost".
PRATITE UŽIVO:
Zekanović je kazao kako je Stazić tim statusom uvrijedio sve branitelje i građane.
"Nitko se nije ogradio od ovog tako jasnog govora mržnje i to je neprihvatljivo. Zanima me bavi li se DORH-ovim i hoće li pokretati postupak. Stazić još ima priliku opravdavati ovo svoje, žaliti za tim da pobjednička vojska nije pobila i poklala sve što je naišlo na Beliburgu ili ima priliku ispričat se svim građanima, braniteljima za izjave koje su kranje neprihvatljive. Drage kolege iznimno ste glasni kad treba osuditi govor mržnje s jedne strane, a ovdje u klupama skupa s vama sjedi čovjek koji je napravio nešto što je u neskladu sa svim zakonima, Ustavom i zdravim razumom" rekao je obraćajući se zastupnicima SDP-a.
Sabina Glasovac poručila je da to igrokaz premijera i predsjednice koji služi da se ne priča o aferi Hotmail.
Glasova Anka Mrak Taritaš govorila je kako je slobodni govor očito ozbiljno shvaćen zbog čega je svaka rasprava različita. Potom je nastavila govoriti o demografskoj obnovi.
"Danas popodne ćemo imati izmjenu zakona gdje je i povećanje dječjeg doplatka. Sve što može pomoći građanima za bilo koju životnu dob je dobro, ali treba reći i da je to samo saniranje problema. Trebaju nam sustavne, dalekosežne demografske mjere", rekla je Mrak Taritaš.
Zbog blagdana Tijelova koji pada u četvrtak, saborski zastupnici ovotjedni plenarni radni tjedan, umjesto uobičajene srijede, započinju u utorak, a završavaju već u srijedu svečanim prijemom u povodu Dana Hrvatskog sabora.
Kako nema uobičajenog glasovanja petkom, izjašnjavanje zastupnika o u javnosti kontroverznom 'lex LNG' koji je prošlog tjedna digao buru, kako u Saboru tako i na prosvjedu ispred njega, bit će odgođeno vjerojatno za idući tjedan. Vladajući su, naime, odbili zahtjev oporbe da se sa zakona skine 'hitna procedura' te da ide u dva čitanja, na što je oporbeni SDP odgovorio sa četristotinjak podnesenih amandmana.
Rad zastupnika u utorak bi trebao započeti raspravom o izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi koji bi trebao pridonijeti jasnijem i kvalitetnijem uređenju tog segmenta obrazovnog sustava.
Njime se definira svrha, ciljevi i struktura, kao i način donošenja kurikularnih dokumenata vezanih uz kurikularnu reformu sustava odgoja i obrazovanja. Preciznim propisivanjem postupka ispisivanja učenika iz jedne školske ustanove i upisivanja u drugu olakšat će se provedba tog postupka učenicima, njihovim roditeljima i djelatnicima školskih ustanova.
Propisuje se mogućnost da uz školske ustanove i institucije iz sustava odgoja i obrazovanja, eksperimentalni program predlaže resorno ministarstvo. Definira se i zakonski temelj za donošenje pravilnika o organizaciji i provedbi produženog boravka u osnovnoj školi kako bi se donijeli minimalni standardi za njegovu provedbu.
U postupak određivanja broja razrednih odjela u osnovnoj školi koji provode uredi državne uprave uključuju se i osnivači školskih ustanova.
Precizira se postupak izricanja pedagoških mjera učenicima i
uvodi se mogućnost ukidanja pedagoških mjera učenicima koji su
poboljšali svoje ponašanje.
Predloženim izmjenama i dopunama jasnije će se definirati kako
učitelji i nastavnici koji izvode dopunski nastavni rad s
učenicima, navedeni posao obavljaju u okviru 40-satnog radnog
tjedna, a regulirat će se i način zapošljavanja radnika u
školskim ustanovama koje sudjeluju u projektima EU.