ZABRINJAVAJUĆI PODACI O FINANCIRANJU PREDSJEDNIČKIH KAMPANJA: /

Više od polovice novca iz nepoznatih izvora!

Image
Foto: Marko Lukunić/Pixsell

GONG upozorava i kako je samo petero kandidata odnosno kandidatkinja uopće prikazalo troškove oglašavanja na društvenim mrežama

17.12.2019.
14:09
Marko Lukunić/Pixsell
VOYO logo

Od 6,7 milijuna kuna uloženih u predsjedničku kampanju, samo je 2,8 milijuna pokriveno donacijama, dok u preliminarnim izvješćima još nema prijavljenih vlastitih sredstava ili donacija stranaka prema svojim kandidatima i kandidatkinjama, upozorila je u utorak udruga GONG.

Kako vlastita sredstva još nije prijavio nijedan kandidat odnosno kandidatkinja, trenutačno 57 posto u predsjedničku kampanju uloženog novca dolazi iz nepoznatih izvora, priopćio je GONG.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjeća i da prema novom Zakonu o financiranju političke promidžbe stranke nemaju limite za transfere prema kandidatima i kandidatkinjama niti moraju prikazati izvore svojih financija. Ako je stranka, primjerice, uzela kredit za financiranje kampanje kandidata, to će se doznati tek u godišnjim izvješćima stranaka.

Samo petero kandidata prikazalo troškove na društvenim mrežama

GONG upozorava i kako je samo petero kandidata odnosno kandidatkinja uopće prikazalo troškove oglašavanja na društvenim mrežama. Primjerice troškovi političkog oglašavanja Kolinde Grabar Kitarović i Miroslava Škore na Facebooku nema u predanim preliminarnim izvještajima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga, dodaju, većina je kandidata u izvješću mreže bilježila zbirno tako da još nije moguće ustanoviti koliko je novca zasad otišlo kojoj kompaniji i te podatke nije moguće usporediti s podacima objavljenim od samih društvenih mreža.

Kada je riječ o donacijama, GONG navodi da su donatori Kolinde Grabar-Kitarović najbrojniji, oni Zorana Milanovića najizdašniji, a najizdašniji donator Index.hr koji je Dariu Juričanu donirao maksimalnih 200.000 kuna svojeg oglasnog prostora.

Osim izdašnim popustima, napominju, mediji se do sada nisu uključivali u političke kampanje i kao službeni donatori.

Najveću razliku donacija i troškova ima Škoro

Najveću razliku donacija i troškova ima Miroslav Škoro, 1,9 milijuna kuna, koji je taj minus prema vlastitim izjavama pokrio iz vlastitih sredstava, mada u izvještaju još to ne navodi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Razliku troškova i donacija od 1,2 milijuna kuna u kampanji aktualne predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović najvjerojatnije je pokrio HDZ, no za tu potvrdu moramo pričekati finalno izvješće nakon izbora, navodi GONG.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo