ZABRINJAVAJUĆI PODACI O FINANCIRANJU PREDSJEDNIČKIH KAMPANJA: / Više od polovice novca iz nepoznatih izvora!

Image
Foto: Marko Lukunić/Pixsell

GONG upozorava i kako je samo petero kandidata odnosno kandidatkinja uopće prikazalo troškove oglašavanja na društvenim mrežama

17.12.2019.
14:09
Marko Lukunić/Pixsell
VOYO logo

Od 6,7 milijuna kuna uloženih u predsjedničku kampanju, samo je 2,8 milijuna pokriveno donacijama, dok u preliminarnim izvješćima još nema prijavljenih vlastitih sredstava ili donacija stranaka prema svojim kandidatima i kandidatkinjama, upozorila je u utorak udruga GONG.

Kako vlastita sredstva još nije prijavio nijedan kandidat odnosno kandidatkinja, trenutačno 57 posto u predsjedničku kampanju uloženog novca dolazi iz nepoznatih izvora, priopćio je GONG.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjeća i da prema novom Zakonu o financiranju političke promidžbe stranke nemaju limite za transfere prema kandidatima i kandidatkinjama niti moraju prikazati izvore svojih financija. Ako je stranka, primjerice, uzela kredit za financiranje kampanje kandidata, to će se doznati tek u godišnjim izvješćima stranaka.

Samo petero kandidata prikazalo troškove na društvenim mrežama

GONG upozorava i kako je samo petero kandidata odnosno kandidatkinja uopće prikazalo troškove oglašavanja na društvenim mrežama. Primjerice troškovi političkog oglašavanja Kolinde Grabar Kitarović i Miroslava Škore na Facebooku nema u predanim preliminarnim izvještajima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga, dodaju, većina je kandidata u izvješću mreže bilježila zbirno tako da još nije moguće ustanoviti koliko je novca zasad otišlo kojoj kompaniji i te podatke nije moguće usporediti s podacima objavljenim od samih društvenih mreža.

Kada je riječ o donacijama, GONG navodi da su donatori Kolinde Grabar-Kitarović najbrojniji, oni Zorana Milanovića najizdašniji, a najizdašniji donator Index.hr koji je Dariu Juričanu donirao maksimalnih 200.000 kuna svojeg oglasnog prostora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim izdašnim popustima, napominju, mediji se do sada nisu uključivali u političke kampanje i kao službeni donatori.

Najveću razliku donacija i troškova ima Škoro

Najveću razliku donacija i troškova ima Miroslav Škoro, 1,9 milijuna kuna, koji je taj minus prema vlastitim izjavama pokrio iz vlastitih sredstava, mada u izvještaju još to ne navodi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Razliku troškova i donacija od 1,2 milijuna kuna u kampanji aktualne predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović najvjerojatnije je pokrio HDZ, no za tu potvrdu moramo pričekati finalno izvješće nakon izbora, navodi GONG.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo