TRAŽE RIGOROZNIJE ZAKONE /

Bez kapi alkohola za volanom, a u gradovima ograničenje 30 km/h: 'Zagušit će promet, pa do trajektne luke vozit ćemo sat vremena!'

Image
Foto: Ivo Cagalj / Pixsell

Ako se Komisija i države članice obvežu unaprijediti cestovnu sigurnost, realno je očekivati upola manji broj smrtnih slučajeva na cestama do 2030., poručio je Parlament

19.10.2021.
13:01
Ivo Cagalj / Pixsell
VOYO logo

Europski parlament nedavno je donio rezoluciju u kojoj traže još rigoroznije zakone na cestama. Njihov je prijedlog 0,0 promila za volanom, ali i ograničavanje brzine kroz naseljena područja na 30 na sat.

"Apsolutno podržavam! Stvarno kako divljaju, rade, naliju tikvetine i onda sjednu za volan i svatko im kriv", komentirala je Marija iz Splita za Dnevnik.hr, a s njom se slažu i brojni drugi njezini sugrađani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ŠTO SMO PILI, PILI SMO? /

Granica od 0,5 promila u vožnji uskoro bi mogla biti ukinuta: Europski parlament traži da se alkohol svede na nulu

Image
ŠTO SMO PILI, PILI SMO? /

Granica od 0,5 promila u vožnji uskoro bi mogla biti ukinuta: Europski parlament traži da se alkohol svede na nulu

No, neki smatraju da bi ograničenje brzine bilo teško provedivo. Među njima je prometni stručnjak Stanko Smodlaka, koji je mišljenja da u Splitu to baš i ne bi prošlo.

Do trajektne luke - sat vremena

"Zato što će zagušiti promet, ako ograniče na 30 na sat. Mi ćemo se voziti do trajektne luke sat vremena. Ja nisam za to da vozi pijan. Mislim da je to realno očekivati da bude trijezan, ali nula je to bar po meni neizvedivo", kaže Smodlaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi pratimo sa znanošću, s Prometnim fakultetom sve trendove koji su vezani za prometnu kulturu, koja još nije na razini na kojoj bismo željeli", izjavio je ministar unutarnjih poslova Davor Božinović, koji je poručio da će se o tim idejalam i prijedlozima razgovarati.

Ako se Komisija i države članice obvežu unaprijediti cestovnu sigurnost, realno je očekivati upola manji broj smrtnih slučajeva na cestama do 2030., poručio je Parlament.

Prema podacima Europske komisije, Švedska ima najsigurnije ceste - 18 smrtnih slučajeva na milijun stanovnika, a Rumunjska je na začelju te je u 2020. zabilježila 85 smrti u prometu na milijun ljudi. U Hrvatskoj je u 2020. na milijun stanovnika bilo 58 poginulih, dok je prosjek u Europskoj uniji 42.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo