Kako da se prebacim s Hvara na kopno? Na luftmadracu? Odgovorio je tako nekidan predsjednik Republike Zoran Milanović na pitanje nije li malo previše puta letio vojnim helikopterom. I nije on prvi hrvatski političar s takvom doskočicom - samo se prvi sjetio luftića.
Svakodnevno biciklom
Prije njega su političari u opravdavanju svojih raskošnih prijevoznih sredstava uglavnom spominjali kočiju ili bicikl. Ali da, možda bi stvarno na posao ili na službeno putovanje Zoran Milanović mogao biciklom, romobilom, a na put ekonomskom klasom.
Austrijski predsjednik na posao ide metrom, na službeni put u Švicarsku vlakom, čak se i ovih dana u doba korone Bečom vozi autobusom. Austrijski kancelar zabilježio je pak nedavno kako je iz Bruxellesa kući letio ekonomskom klasom. I to ne jednom...
S druge strane, nizozemski premijer svakog dana na posao ide
biciklom i lijepo ga uredno vezuje ispred ureda. Biciklom se
vozio i francuski predsjednik s danskim premijerom za službenog
posjeta Kopenhagenu. A islandska premijerka na posao ide -
pješice.
Sve ove metode političari na vlasti u Hrvatskoj ne da nisu
isprobali, nego su ih s podsmijehom odbacivali.
''Pa ne mislite da ću kao premijer ići biciklom!'', izjavio je
bivši premijer Ivo Sanader.
''Hoćete da dođem kočijom u Ministarstvo?'', upitao je bivši ministar Željko Jovanović.
''I pet puta se u međuvremenu prebaciti s otoka na kopno, ja
moram to napraviti, kako? Na luftmadrac'', rekao je Zoran
Milanović
Aktualni predsjednik tako i na godišnjem rado leti vojnim
helikopterom i plovi brodom, sve pod izlikom da mu tako određuje
osiguranje. No, kako kaže šef osiguranja prvog hrvatskog
predsjednika, i putovanje predsjednika javnim prijevozom dalo bi
se izvesti, uz sve mjere osiguranja.
''Sustav uvijek funkcionira u punoj jačini, samo je pitanje
koliko će biti eksponiran, koliko će biti vidljiv običnom
građaninu. Neki predsjednik koji se vozi sredstvima javnog
prijevoza, pitanje je jesu li svi tu obični putnici ili ima, a
ima svakako, ljudi iz službe sigurnost'', smatra Mate
Laušić, stručnjak za sigurnost.
'Bilo bi čudno'
Na posao na Pantovčak Milanović bi mogao autobusom iz centra
grada. Da ovako u autobus javnog prijevoza s običnim građanima
ulazi predsjednik Republike većini ljudi kod nas je nezamislivo.
Iako takvih primjera u Europi već ima.
''On je isto kao i svi drugi građani, građanin države, samo što
ima ulogu i odgovornost'', prokomentirao je građanin.
''Malo bi se iznenadila. Pa onako, bilo bi mi čudno'', kazala je
građanka.
Čudno bi mu sigurno bilo i samom, vjerojatno se ni ne sjeća kada
se posljednji put vozio u busu. A što je najbolje, predsjedniku
je autobusna stanica točno ispred ureda.
Takav način prijevoza očekivano je itekako zamisliv zastupnicima
lijevo-zeleno koalicije u Saboru. Jedan od izglednih favorita za
zagrebačkog gradonačelnika na posao oduvijek ide javnim
prijevozom, biciklom ili pješice, i ne namjerava to
mijenjati.
''Mislim da bi političari u Hrvatskoj više trebali koristiti
javni prijevoz i ići pješice, zato što su tako em pristupačniji
građanima, em radi neke skromnosti i zaštite okoliša, a i radi
racionalnosti javnih troškova. Ako postanem gradonačelnik Zagreba
sigurno ću puno više koristiti i javni prijevoz i pješice
obavljati dužnosti, a koristit ću bome i bicikl. Smatram da je to
nešto što bi političari 21. stoljeća trebali raditi pod
normalno'', izjavio je saborski zastupunik Tomislav
Tomašević.
Za najštićenije osobe u Hrvatskoj to zasad još uvijek zvuči kao
egzotika.
''Pitanje je opet njegovog programa, kojih poslova sve ima za
obaviti, možda bi u tom trenutku bilo popularno, evo predsjednik
se vozi autobusom ZET-a. Ali, možda bi iskompiciralo desetinu
nekih drugih situacija i to ne bi svakako mogao svaki dan'',
izjavio je Laušić.
Možda ipak koji put pokuša autobusom na posao, kad već ne ide
luftićem na kopno. Do kraja mandata ima više nego dovoljno
prilika.