U iščekivanju početka radova na Pelješkom mostu koji bi spojio hrvatski teritorij pritom izbjegavši četiri granične kontrole, država je u izgradnju graničnog prijelaza na samom izlazu Metkovića utukla 20 milijuna kuna. No nažalost, granični prijelaz koji je trebali urediti prema pravilima Schengena još uvijek nije otvoren i čini se kako nikada ni neće biti jer nije dobio uporabnu dozvolu, piše Jutarnji.hr.
Prema procjeni struke, prijelaz je preuzak za intenzivan promet putnika i vozila i na njemu se ne mogu mimoići dva autobusa. Novac je potrošen, a objekt koji ničemu ne služi tek tako stoji i ometa promet, jer se granična kontrola i dalje provodi nekoliko kilometara dalje na starom prijelazu u Doljanskom polju.
Utrošenih dvadesetak milijuna kuna moglo se potrošiti u štošta drugo, primjerice u proširenje i uređenje pelješke ceste i trajektnog pristaništa u Komarnoj i Brijesti koje bi bile rješenje dok se ne izgradi Pelješki most.
Dio stanovništa Metkovića složan je u tome da postojeći granični prijelaz u Ulici Stjepana Radića treba srušiti. Slažu se i u tome da je ovaj prijelaz zapravo nacionalna sramota i uzaludno trošenje novca poreznih obveznika.
"To ne može biti ni seoski, a kamoli schengenski prijelaz. On kao da je izgrađen za vremena prije stotinu godina kada su se ljudi vozili zaprežnim kolima", komentirali su Metkovci izgrađeni granični prijelaz koji se nikada neće otvoriti.
Jedino realno rješenje, s kojim se slažu i stanovnici Ulice Stjepana Radića u neposrednoj blizini novog prijelaza, je u otkupu kuća s obje strane granice ili izmještanje prijelaza prema BiH što ne bi trebalo biti preskupo s obzirom na to da je sve montažno.
Nakon svega, postavlja se logično pitanje jesu li projektanti i nadzornici ikada bili u Metkoviću dok se sporni prijelaz gradio i jesu li vidjeli da je skučen i preuzak. Na upit Ministarstvu financija koji je investitor radova o tome što se trenutno događa s ovim graničnijem prijelazom nema odgovora. Posljednja službena informacija je da je obavljen tehnički nadzor građevine te da su u tijeku primjedbe na eventualne propuste i pogreške, a koje mogu istaknuti stručnjaci za cestovni promet, lokalna uprava, ekolozi, piše Jutarnji.hr.