Naime, kako piše Poslovni dnevnik, i Ministarstvo gospodarstva i Središnji državni ured za razvojnu strategiju i koordinaciju fondova EU oglasili su natječaje za nova radna mjesta. Riječ je o novom zapošljavanju prije nego se u sustav uvede koncept 'dva za jedan', odnosno ograničenje zapošljavanja novog djelatnika, ako iz određene institucije ne ode dvoje.
arti-201005170449006Na taj način državna uprava će se u godini koja prethodi najavljenoj reformi povećati za tristotinjak novih djelatnika. Primjerice, Ministarstvo gospodarstva sada traži devet novih, uglavnom stručnih suradnika s iskustvom, koji će biti angažirani na poslovima provedbe programa Europske unije, upravi za rad, ili u upravi za energetiku. Središnji državni ured za razvojnu strategiju i koordinaciju fondova EU traži tri nova djelatnika.
Tih kadrova, ako je suditi po objašnjenima koje su dali u Ministarstvu gospodarstva, nema u postojećem sustavu državne uprave nego će se tražiti na tržištu, što je, kako tvrde, u skladu s Vladinom odlukom da za zapošljavanje za potrebe dovršetka procesa pregovora s EU nema ograničenja.
"Neka radna mjesta potrebno je i neophodno popuniti kako bi se izvršile obveze preuzete prema EU, odnosno obavili poslovi vezani uz završetak pregovora. U najskorije vrijeme zaposlit će se oko 300 državnih službenika na određenim poslovima, jer su nam ti poslovi preduvjet za punopravno članstvo u EU", piše u objašnjenju Ministarstva uprave.
Vlada već drugi put ide u izradu Registra državnih službenika
A kakva je postojeća kadrovska situacija u državnoj upravi, Vladi se očito ne žuri saznati, budući da će se s izradom Registra zaposlenika u državnoj upravi krenuti tek potkraj godine, kad se u listopadu objavi javni natječaj za njegovu izradu.
No, kako piše Poslovni dnevnik, iz toga proizlazi da Vlada zapravo ponovno kreće u posao koji je prije nekoliko godina, uz drugačiji naziv, povjerila Financijskoj agenciji. Još 2006. godine u Vladi je donesena odluka da se od Fine naruči uspostavljanje sustava centraliziranog obračuna plaća i upravljanja ljudskim resursima u kojoj je točno definiran opseg podataka koje Vlada želi imati i usluge koje bi joj Fina omogućila, od obračuna plaća, upravljanja kvalifikacijama zaposlenih do njihove 'bolje alokacije'. Ipak, ugovor o obavljanju tih poslova sklopljen je tek u travnju 2009. godine.
"Prema istom Ugovoru, institucije bi se sukcesivno uvodile u sustav, te bi tek po uvođenju svih institucija u sustav, jedan od rezultata bio i Registar zaposlenih", kažu u Fini i ističu da su dosad napravili opsežnu snimku stanja svih institucija (njih 2295), te snimili i sve relevantne procese. Time su ostvareni i preduvjeti da se krene s izradom Registra zaposlenih.
I dok u Ministarstvu uprave najavljuju da će se tek raspisati natječaj za taj posao, u Fini računaju da će Registar biti potprojekt već spomenutog sustava, piše Poslovni.
"Sukladno Programu gospodarskog oporavka predložena je izmjena dinamike, odnosno, da se u okviru ovog projekta napravi Registar državnih službenika. Rok za isporuku je 31. ožujka 2011. godine", tvrde u Fini.
Prethodni članci:
arti-201003020145006 arti-201001260119006