I dok pristupne ceste Pelješkom mostu još nemaju ni svoje izvođače, gradnja mosta napreduje prema planu. Od 148 pilota, još ih samo devet treba ugraditi u morsko dno.
Što trenutačno rade svi silni brodovi i strojevi na pilotima koji su zabijeni u morsko dno, provjerio je naš reporter Matko Saltarić.
Evo čita se, gleda i čuje da je Pelješki most izronio iz mora pa se postavlja pitanje: kako to da je tek sad izronio...
"Pa netko se sjetio te sintagme iako je on praktički izronio u trenutku kad su pobijeni svi piloti koji su ostali iznad morske površine onoliko koliko je projektom predviđeno", rekao je Jeroslav Šegedin, voditelj Projekta gradnje pelješkog mosta HC.
Piloti su u biti ogromne, šuplje, čelične cijevi koje se zabijaju u morsko dno i onda u njima ostaje mulj i more.
"U njima dakle ostaje onaj materijal koji je na dnu mora, znači prvi slojevi su mulj dok su dublji slojevi čvrsta glina. Daljnji nastavak radova je vađenje tog mulja koje se izvodi s pomoću ovih specijalnih strojeva, koji se nataknu na vrh, ispumpavaju mulj, koji se odvozi na deponij", objasnio je Šegedin.
Na licu mjesta mnogo je brodova, a miješaju se hrvatski i kineski radnici.
"Trenutno se tu nalazi 21 brod, plovilo, raznih namjena od plovnih dizalica, barži, trajekata za prijevoz miksera i iskopanog mulja. Što se tiče radnika, trenutno ih je 380 od kojih oko 70 hrvatskih, ostalo su Kinezi", govori Šegedin i hvali kinesku točnost:
"Za sada radovi idu planiranom dinamikom, kako je predviđeno planom vremenskim, tako očekujemo nakon što se prve nadglavnice betoniraju, da već do kraja godine počnu iz njih nicati stupovi. Onda će se stvarno vidjeti i točna pozicija i veličina objekta."