ministrica obrazovanja /

Divjak: 'Pokrenut je upravni nadzor na Hrvatskim studijima, o aferama rektora Borasa nemam komentara''

Image
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL

Na pitanje može li komentirati slučaj studenata Hrvatskih studija kojima je bilo zabranjeno da govore, Divjak je podsjetila kako se Ministarstvo znanosti i obrazovanja o tomu već očitovalo priopćenjem

6.10.2017.
16:43
Tomislav Miletić/PIXSELL
VOYO logo

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak potvrdila je u petak da je pokrenut upravni nadzor na Hrvatskim studijama Sveučilišta u Zagrebu, izjavila da kontaktira s rektorom toga sveučilišta Damirom Borasom te ustvrdila da ne može komentirati "govor o brojnim rektorovim aferama".

Nakon što se obratila nazočnima na svečanoj promociji odgojitelja, učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i odgajatelja u zvanje mentora i savjetnika u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu (NSK), ministrica je odgovorila i na više novinarskih pitanja od kojih i na nekoliko onih koja nisu bila izravno sadržajno povezana sa svečanošću u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatski studiji - pokrenut upravni nadzor, bez kometara o 'aferama' rektora Borasa

Novinare je tako zanimalo i kakva je 'sudbina' Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu. Uz napomenu kako sindikati traže upravni nadzor, novinarsko pitanje bilo je - je li upravni nadzor na Hrvatskim studijima već pokrenut. Ministrica Divjak potvrdila je da je upravni nadzor pokrenut, dodala kako je riječ o više upravnih nadzora, te istaknula kako to dalje neće komentirati.

"Jedino što ću reći je da stvarno očekujem da Sveučilište u Zagrebu što prije dostavi dokumentaciju vezanu uz upravni nadzor jer je to vrlo važno da bi se mogli provesti kvalitetni nadzori", izjavila je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

PROČITAJTE VIŠE:

>>Čestitka samo takva: ministrica znanosti i obrazovanja čestitala učiteljima njihov dan i najavila da ih očekuje povećanje plaća

Novinarsku konstataciju kako Ministarstvo znanosti i obrazovanja još nije dobilo od zagrebačkoga Sveučilišta dokumentaciju vezanu za Hrvatske studije - slijedilo je i potpitanje - hoće li tu dokumentaciju čekati mjesecima, a ministrica je kratko odgovorila "ne mjesecima, mislim da su u pitanju oko dva mjeseca".

Novinare je zanimalo i je li se ministrica Divjak susrela s rektorom Sveučilišta u Zagrebu Damirom Borasom i razgovarala "o brojnim aferama, poput 'lex Borasa' ili najnovijih pokušaja gušenja slobode govora studenata, te u vezi toga da Sveučilište financira Borasov istraživački rad".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ne mogu komentirati kada govorite o 'brojnim aferama rektora Borasa', ali naravno da rektor Boras i ja razgovaramo, dolazim na Rektorski zbor, a tamo gdje postoje određeni temelji onda tražimo i dokumentaciju, kao i u primjeru Hrvatskih studija", izjavila je.

Na pitanje može li komentirati slučaj studenata Hrvatskih studija kojima je bilo zabranjeno da govore, Divjak je podsjetila kako se Ministarstvo znanosti i obrazovanja o tomu već očitovalo priopćenjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O promoviranima, izostancima učenika, novim udžbenicima... 

Kada je pak riječ o promoviranim odgojiteljima, učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i odgajateljima, Divjak je objasnila da će promovirani dobiti i nešto veću plaću, ali smatra kako je još važnije što to znači i priznavanje njihova uspjeha i izvrsnosti, te isticanje njihova dobrog primjera onima koji tek ulaze u sustav ili su, možda letagrični.

Jer, uvjerena je ministrica, "samo izvrsnost može probuditi Hrvatsku, a ovo je dobar primjer za to".

Na pitanje o velikom broju izostanaka učenika s redovite nastave u osnovnim i srednjim školama, posebice u Istri koja, novinarska je napomena, "u tome prednjači", ministrica je odgovorila da je, ako se dobro sjeća statistike, broj izostanaka ipak nešto smanjen. Istaknula je kako je teško nešto komentirati s pozicije Ministarstva bez detaljnije analize, a ako se nešto baš specifično dogodilo na razini Istre Divjak je sigurna da će na to pitanje bolje od nje odgovoriti osnivači. 

Primjedbu kako učenici inače dosta izostaju s nastave, ministrica je komentirala kako je pitanje jesu li izostanci opravdani ili neopravdani, ali da je istina da se, ako se gledaju samo statistički podatci, teško može nešto zaključiti o razlozima. A na konstataciju kako je riječ o uglavnom opravdanim izostancima i pitanje je li tome "možda 'kumovala' mogućnost da roditelji opravdavaju izostanke s nastave", ministrica je odgovorila da je "odgovorno roditeljstvo nešto što treba biti preduvjet bilo čemu jer je roditelj taj koji odgaja dijete i onaj koji se zapravo brine o tomu da dijete ne dobije samo dobro obrazovanje , već da dobije i dobre stavove i vrijednosti za život".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U tom smislu, rekla je Divjak, "apeliram na roditelje da budu odgovorni".

Na molbu novinara da se očituje o tomu je li primjereno da se u radnoj bilježnici za hrvatski jezik za 5. razred osnovne škole traži "moderna bajka, manekenka, nogometaš", ministrica je odgovorila kako spomenuta radna bilježnica uopće nije u obrazovnom sustavu te istaknula kako joj "nije jasno kako se ta radna bilježnica sada uopće pojavila, možda je dospjela na neki 'čudan način', ali ona u ovom trenutku nije u fundusu literature za školu".  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom da se pripremaju novi udžbenici, novinare je zanimalo i hoće li ubuduće biti drukčije procjene sadržaja, a Divjak je potvrdila da su iduće godine u planu normativne aktivnosti izmjene i dopune Zakona o udžbenicima.

Na pitanje koji su, po njezinu mišljenju, sada najveći izazovi za učitelje, ministrica je istaknula digitalnu transformacija jer, objasnila je, danas većina učenika dosta dobro vlada različitim tehnologijama i mogu doći do informacija pa im u školi nije dovoljno samo dobiti informaciju već žele više, žele biti motivirani i istraživački raditi, a to je veliki izazov za učitelje.

S druge strane smatra kako je za učenike izazov da prihvate činjenicu da u zanimanjima budućnosti postoje dva aspekta - jedan je da smo sigurni da trebaju fundamentalna znanja, a s druge strane, da cijela nadogradnja koja se odnosi na problemski pristup, rješavanje problema, kritički pristup i razmišljanje, ali i pripremu koja uključuje svrsishodno korištenje tehnologije, ne može biti samo zabavno, nego da se tehnologija koristi za učenje.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo