FINANCIJSKA IZVJEŠĆA / Devetero predsjedničkih kandidata na kampanju potrošilo 3,6 milijuna kuna: Evo tko je završio u plusu

Image
Foto: RTL / PIXSELL

Izborni troškovi većine predsjedničkih kandidata upućuju da ih se sve više okreće društvenim mrežama

22.1.2020.
12:15
RTL / PIXSELL
VOYO logo

Od 11 predsjedničkih kandidata i kandidatkinja, njih devet koji nisu ušli u drugi izborni krug, na promidžbu je ukupno potrošilo oko 3,6 milijuna od moguća 72 milijuna kuna, pokazuju njihova financijska izvješća, objavljena u srijedu na mrežnoj stranici Državnog izbornog povjerenstva (DIP).

Svih devet kandidata i kandidatkinja ispoštovalo je obvezu i sinoć do ponoći u DIP-ov informacijski sustav za nadzor financiranja unijelo svoja završna financijska izvješća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kandidat i kandidatkinja koji su otišli u drugi krug, SDP-ov Zoran Milanović i HDZ-ova Kolinda Grabar-Kitarović svoja završna izvješća trebaju dostaviti do 4. veljače.

Image
Foto: RTL / PIXSELL

Na izbornu je promidžbu najmanje, svega 24 kune, potrošio nezavisni Mislav Kolakušić, a najviše, oko 3,1 milijun kuna nezavisni Miroslav Škoro.

Najmanje potrošio Kolakušić, najviše Škoro

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na izbornu je promidžbu najmanje, svega 24 kune, potrošio nezavisni Mislav Kolakušić, a najviše, oko 3,1 milijun kuna nezavisni Miroslav Škoro.

Škoro je jedini kandidat koji je iskazao financijski manjak od oko 365.000 kuna. Tolika je, naime, razlika između njegovih troškova i primitaka koji su iznosili 2,75 milijuna kuna, od čega su čak 2,1 milijuna kuna bila njegova vlastita sredstva. Nešto više od 600.000 kuna dobio je od donatora, najveći pojedinačni bilo mu je odvjetničko društvo Suić i Škunca koje mu je uplatilo 100.000 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz strukture troškova oglašavanja vidljivo je da je na televizijsko potrošio 876.000 kuna, na radijsko 30.000 kuna, na oglašavanje u novinama 133.000, na portalima 260.000 kuna. Na društvenim se mrežama nije oglašavao, odnosno na toj je stavci iskazao nula kuna troškova.  

Image

Devetero predsjedničkih kandidata na kampanju potrošilo 3,6 milijuna kuna: Pogledajte tko je završio u plusu

Image

Devetero predsjedničkih kandidata na kampanju potrošilo 3,6 milijuna kuna: Pogledajte tko je završio u plusu

Ne bude li DIP imao primjedbi na njegove financije, Škoro će od države dobiti 827.000 kuna i tako 'pokriti' dio izbornih troškova na što ima zakonsko pravo s obzirom na to da je dobio više od 10 posto biračkih glasova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U plusu Peović, Orešković, Pernar i Đapić

Zbroje li se izborni troškovi ostalih osmero kandidata i kandidatkinja, oni iznose nešto više od pola milijuna kuna. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Viškove u izbornoj promidžbi iskazali su kandidatkinja Radničke fronte (RF) i Socijalističke radničke partije (SRP) Katarina Peović (15.300 kuna), nezavisna Dalija Orešković (1257 kuna), kandidat SIP-a Ivan Pernar (476 kuna) te kandidat stranke DESNO Anto Đapić (167 kuna).

Četvorica kandidata: Nedjeljko Babić (HSSKŠČ), nezavisni Dario Juričan i Mislav Kolakušić, te kandidat HSLS-a Dejan Kovač izvijestili su kako su promidžbu zaključili s pozitivnom nulom, odnosno da su im troškovi u lipu bili jednaki primitcima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kovačevi su troškovi i primitci iznosili neštoviše od 84.000 kuna, od donatora je prikupio 61.800, od HSLS-a, koji ga je kandidirao, 22.600 kuna.

Juričanovi su primitci iznosili oko 268.000 kuna, od čega mu Index promocija donirala 200.000 kuna oglasnog prostora. U kampanju je uložio 5.000 vlastitih kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kolakušić je prijavio da je na promidžbu potrošio 24 vlastite kune, koliko su mu iznosili i primitci. Te 24 kune čine troškovi bankarskih usluga.

Babićevi primitci i troškovi iznosili su 11.400 kuna, polovicu tog iznosa potrošio je na poštanske te troškove prijevoza i telefona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Shutterstock

Društvene mreže sve važnije

Izborni troškovi većine predsjedničkih kandidata upućuju da ih se sve više okreće društvenim mrežama u pokušaju da dopru do birača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad podvuče crtu, Peović je izbornu promidžbu zaključila s plusom od 15.300 kuna. Toliko iznosi razlika između njenih primitaka (120.000) i troškova (104.000) promidžbe. Većinu sredstava, 94.000 kuna, dobila je od dviju stranaka koje su je predložile, a 26.000 od donatora, fizičkih osoba.

Glavninu sredstava potrošila je na oglašavanja: na društvenim mrežama 30.000 kuna, na radiju 24.500 kuna, na službena putovanja po Hrvatskoj potrošila je 12.500 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od 31.000 Pernarovih primitaka, 20.000 bila su njegova vlastita sredstva, 10.000 dala mu je stranka koja nosi njegovo ime, 870 kuna donatori. Glavninu troškova čine mu grafičke i tiskarske usluge (17.000 kuna), oglašavanje na društvenim mrežama stajalo ga je oko 7.000 kuna.

U 24.000 kuna primitaka Dalije Orešković, 20.000 kuna bila su njezina vlastita sredstva, 4.000 kuna dobila je od donatora. Na oglašavanje na društvenim mrežama potrošila je 15.000 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo