CRNO TRŽIŠTE UNIŠTAVA LEGALNE AUTOSERVISE: /

'Nelojalna konkurencija je strašna. Propast ćemo ako se nešto ne poduzme'

Image
Foto: PIXSELL / ilustracija, Duško Jaramaz

Država na registriranim autoservisima primjenjuje europsku regulativu tražeći potpunu transparentnost u poslovanju i poštovanje dosegnutih standarda,

7.6.2018.
22:14
PIXSELL / ilustracija, Duško Jaramaz
VOYO logo

Vlasnici autoservisa su očajni jer im nelojalna konkurencija na sivom tržištu ugrožava poslovanje i opstanak. Kažu da na jedan registrirani autoservis dolazi čak deset neprijavljenih. Ako se nešto ne poduzme - poručuju - svi će propasti.

"S jedne strane, velike automobilske kuće iz Europe s kojima poslujemo nameću nam sve stroža pravila poslovanja, a s druge smo strane izloženi strašnoj nelojalnoj konkurenciji sivog tržišta. Deset puta je više autoservisa koji rade nelegalno, nemaju registriranu djelatnost, za razliku od nas koji poslujemo po zakonu", kazala je za Slobodnu DalmacijuJasenka Perić, predsjednica Strukovne grupacije trgovine motornim vozilima i dijelovima Županijske komore Split.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Rade po garažama, dvorištima, na ledinama..."

U vremenima kada ljudi prevrću svaku kunu koju moraju dati, radije će automobil odvesti na popravak 'fušeru' sve kako bi uštedjeli. Vlasnici registriranih autoservisa obraćali su se zbgo toga i institucijama, no bez puno koristi.

"Problem je kad inspektorima koji vam dođu u kontrolu ukažete na postojanje takvih autoservisa koji nelegalno rade po garažama, dvorištima, na ledinama. Oni vam odgovore da ne mogu obaviti očevid bez sudskog naloga jer je riječ o privatnom prostoru koji je nepovrediv, a dok se cijela procedura provede, dokazi se sklone. Tako se rad inspektora uglavnom svodi na kontroliranje uredno registriranih autokuća, što one koji rade na divlje dodatno ohrabruje", kaže Jasenka Perić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodaje da država na registriranim autoservisima primjenjuje europsku regulativu tražeći potpunu transparentnost u poslovanju i poštovanje dosegnutih standarda, dok istodobno siva zona buja.

"Takvi automehaničari ne odlažu ni plastiku ni korišteno motorne ulje po standardima, nego ga se rješavaju kako koga volja, najčešće bacajući ga u kanalizaciju. Takvi su nam nelojalna konkurencija jer posluju bez plaćanja poreza, doprinosa i parafiskalnih nameta, a ljudi k njima odlaze iz jednostavnog razloga jer su jeftiniji", kaže sugovornica Slobodne Dalmacije.

Image
20 POSTO AUTOMOBILA U HRVATSKOJ NE PROĐE NA TEHNIČKOM: /

Ovo je sedam najčešćih pogrešaka, evo na što morate obratiti pažnju

Image
20 POSTO AUTOMOBILA U HRVATSKOJ NE PROĐE NA TEHNIČKOM: /

Ovo je sedam najčešćih pogrešaka, evo na što morate obratiti pažnju

Niejmci su odavno i jednostavno riješili isti problem

Direktor Auto Hrvatske d.d., Vladimir Skender, smatra da država može učinkovito riješiti taj problem kao što je riješila i sličan problem koji je postojao u turizmu.

"Sjetite se iznajmljivača. Radili su što su htjeli dok taj problem nije osviješten, pa se krenulo u kontrolu iznajmljivača koji su apartmane izdavali na crno. U početku inspektori nisu mogli bez sudskog naloga ući u takve prostore, pa su odlazili samo onima koji su registrirani i njih kontrolirali, a poslije, kad je taj problem prepoznat, pod pritiskom javnosti zakonska se regulativa mijenjala i sad turistička branša služi za primjer. Inspektori su zajedno s policijom počeli kucati i na vrata onih koji nisu registrirani za iznajmljivanje privatnog smještaja. To vam je dokaz da se može kad se hoće", kazao je Skender za Slobodnu Dalmaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prometni stručnjak dr. Željko Marušić slaže se da ovaj problem može riješiti jedino država i pritom ističe primjer kako je to učinila Njemačka.

"Takve su se stvari događale i u Njemačkoj prije 40 godina, ali danas tamo fizička osoba ne može kupiti spone–disk kočnice, pa ih zamijeniti sama ili to napraviti u nekom divljem servisu. Isto je i s uljima. Zna se tko ih može kupiti, licencirani serviser, i zna se kako se s njima postupa, gdje ih se odlaže. Ovdje se još u automobile ugrađuje koga što volja i gdje ga je volja, i da nam nije Centra za vozila, koji je posljednja točka obrane jer više ne možete za sto eura isposlovati da vam puste tehnički neispravan automobil u promet, sve bi se pretvorilo u kaos", kaže Marušić dodajući d aje na potezu je i Hrvatska gospodarska komora koja mora lobirati za certificiranje autoservisera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo