Korona shopping /

'Crni petak' ove godine uz posebna pravila, ali budite oprezni kod online kupovine: Evo gdje vas sve čekaju popusti!

Image
Foto: Shutterstock

Čini se da neke trgovine imaju veće popuste nego prošlih godina

26.11.2020.
15:30
Shutterstock
VOYO logo

Kada netko spomene termin "Black Friday" prvo što mnogima padne na pamet su apsurdno velike horde ljudi naguranih na izloge koji nestrpljivo čekaju da se otvore vrata trgovina kako bi ugrabili željeni artikl po sniženoj cijeni. Ili je tako barem u SAD-u. Ili je tako barem bilo prije epidemije koronavirusa. 

U Hrvatskoj, za razliku od američkih popusta koji znaju biti i do 90 posto, sniženja ipak nisu tako drastična, a isticanje "velikih" akcija služi samo za privlačenje kupaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak čini se da neke trgovine imaju veće popuste nego prošlih godina, što je vjerojatno posljedica učinka pandemije koronavirusa na prodaju.

"Crni petak" ove se godine u većini trgovina obilježava cijeli tjedan pa donosimo pregled značajnih popusta u nekoliko shopping centara, ali i posebno upozorenje za online kupovinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Učinak pandemije /

Online kupovina porasla diljem svijeta, u Hrvatskoj gotovo 15 posto: 'To je sada olakšavajuća okolnost'

Image
Učinak pandemije /

Online kupovina porasla diljem svijeta, u Hrvatskoj gotovo 15 posto: 'To je sada olakšavajuća okolnost'

City Center One West

  • A1 nudi do 480 kuna popusta na uređaj uz mobilne tarife
  • C&A daje do 50 posto popusta na odabrane artikle
  • Deichmann je dio asortimana snizio 50 posto
  • H&M nudi 50 posto popusta na označene artikle
  • Muller nudi 20 posto popusta na božične slatkiše i adventske kalendare putem kupona koji je dostupan na službenoj stranici trgovine
  • Office shoes nudi sniženja na sve modele do 60 posto
  • Optika Anda snizila je dioptrijske okvire 50 posto, a nude i 30 posto popusta na sunčane naočale i kontaknte leće
  • Peek & Cloppenburg nudi 20 posto popusta na sve već snižene artikle
  • U Sancta Domenici mali kućanski uređaji sniženi su do 50 posto
  • Shooster nudi popuste do 70 posto
  • Zoo City nudi do 50 posto popusta na odabrane proizvode

Arena Centar

  • Mango je cjelokupan asortiman snizio 30 posto
  • Nike nudi 20 posto popusta na novi asortiman artikla i tenisica
  • Replayova kolekcija jesen zima snižena je do čak 50 posto
  • Hoću knjigu nudi popuste do 90 posto na odabrani asortiman knjiga
  • U trgovini s.Oliver je popust na cjelokupni asortiman 30 posto
  • Farmacia ima popuste do 40 posto na određene brendove
  • Timberland je svoje artikle snizio i do 70 posto
  • Converse nudi popuste do 50 posto na cjelokupan asortiman
  • Hlače i suknje u Orsayu snižene su 30 posto
  • Trgovina Tom Taylor snizila je sve artikle za 30 posto
  • Jysk nudi popuste do 70 posto na više od 1800 artikala

Avenue Mall

  • Adidas nudi 40 posto popusta na obuću i 30 posto na odjeću i dodatke
  • Calzedonia je dio asortimana snizila i do 50 posto
  • CCC nudi 20 posto popusta na cijeli asortiman
  • Guess nudi 20 posto popusta na koelkciju jesen zima 2019.
  • Posteljina.hr daje popuste od 20 do 60 posto na cjelokupan asortiman
  • Svijet medija nudi popuste od 20 do 50 posto na dio asortimana
  • United Colors of Benetton cjeli je asortiman snizio za 30 posto

Očekuje se porast online transakcija

Iz Hrvatske gospodarske komore poručili su da su neki trgovci zbog izbjegavanja mogućih gužvi u prodavaonica u jeku pandemije Black Friday akciju već najavili i online putem.

Voditeljica Odjela za trgovinu Tomislava Ravlić rekla je da se bilježi trend kontinuiranog rasta online trgovine od početka godina za 14 posto.

Kupci bi zbog tog trenda mogli profitirati jer bi trgovine u maloprodaji mogle ponuditi veća sniženja kako bi konkurirali online prodaji.

"U Americi je riječ o sniženjima i do 90 posto. U početku domaći trgovci nisu davali tolika sniženja no iz godine u godinu ona se povećavaju pa se danas tako raspon sniženja kreće od 20 do 70 posto", izjavila je Ravlić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oprez prilikom online kupovine

Zbog specifičnih okolnosti uzrokovanih pandemijom koronavirusa, online kupovina sve je popularnija. Iako se lako izgubiti u "šopingmaniji", važno je upamtiti da ima onih koji ovakve događaje koriste za internet prijevare.

Mnogi nasjedaju na online ponude u okviru lažnih oglasa koji se plasiraju ponajprije na društvenim mrežama, Facebooku, Twitteru, Instagramu, koje od kupaca traže da se registriraju i ostave svoje osobne podatke, uključujući i one strogo povjerljive s bankovne kartice, koje potom prevaranti s interneta koriste u drugim transakcijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz MUP-a ističu da napadači koriste vrlo profinjene trikove i obećanja kako bi od vas izvukli novac ili vrijedne financijske informacije te savjetuju da prilikom kupovine putem interneta plaćate samo preko sigurnog pružatelja usluge plaćanja, i to samo kada ste spojeni na sigurnu internetsku vezu - izbjegavajte besplatni ili javni WiFi. 

Prilikom kupovine kupci bi trebali koristiti online trgovine iz Hrvatske ili drugih država članica Europske unije, kada je to moguće jer je veća vjerojatnost da će tako riješiti moguće probleme.

Također savjetuju da se prije internetske kupovine istraže recenzije. Za plaćanje je, kažu, bolje koristiti kartice jer tako postoje veće šanse za ostvariti povrat novca.

Osim toga, dobro je biti sumnjičav prema oglasima i internetskim stranicama koje nude nevjerojatne ponude ili čudotvorne proizvode "jer ako se nešto čini predobro da bi bilo istinito, nije istinito".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo